Puente apunta a Talgo e ás obras para explicar as incidencias na rede ferroviaria
Puente apunta a Talgo e ás obras para explicar as incidencias na rede ferroviaria
O ministro de Transportes asegura que só lle faltou escoitar "que con Franco os trens ían mellor"
A maior parte das incidencias están protagonizados polos novos Talgo S0106, os trens Avril, que entraron en funcionamento a finais de maio
O 80 % dos Avril tiveron retrasos no mes de agosto, fronte ao 25 % da media das viaxes que fai Renfe
O ministro de Transporte e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, dixo este venres no Senado, en relación coas incidencias ferroviarias, que só lle faltou escoitar que "con Franco os trens ían mellor".
Nunha comparecencia extraordinaria ante a Comisión de Transporte do Senado solicitada polo PP, Puente admitiu que este verán está a ser complicado na operativa ferroviaria, pero "ten a súa explicación" e pediu desculpas aos usuarios.
Criticou o que considerou "argumentacións falsas" en torno ao funcionamento do transporte por tren, que vive "o mellor momento da súa historia, con récord tras récord de viaxeiros".
"Non o digo para defender a miña xestión, que levo 9 meses no cargo, senón de quen o faga posible(...) o tren é un éxito de país, dos gobernos da democracia, é verdade que mais duns que doutros".
"Nunca houbo un mellor servizo ferroviario que o que se presta en España neste momento. Escoitei falar da España do 92 como a referencia en materia ferroviaria. Nese momento só se movían seis trens ao día por sentido, 4.164 prazas. Hoxe, cada día, móvense en España 532 trens con 115.000 persoas. Por suposto, os seis trens que se movían entre Madrid e Sevilla 1992 chegaban á súa hora, non tiña gran mérito. Agora chegan en hora o 76 % deses 532 trens", explicou.
Puente explica as incidencias do verán na circulación ferroviaria, especialmente as relacionadas cos novos Talgo S106 (tamén coñecidos como Avril) para Renfe, que comezaron a circular o pasado mes de maio e que prestan o servizo de AVE a Galicia.
O ministro lamentou a escasa fiabilidade destes trens, fabricados por Talgo, e revelou que nas pasadas semanas ata 11 convois dos 22 dispoñibles chegaron a estar avariados, e que a súa impuntualidade chegou a ser no mes de agosto do 80 %.
Destacou que desde a súa posta en marcha, o 21 de maio pasado, ata o pasado 11 de agosto a puntualidade media foi do 40 %, moi por baixo do 76,3 % da media de Renfe.
Eses atrasos agudizáronse a principios de agosto, cando no caso dos S106 alcanzouse o 80 %, é dicir, só dous de cada 10 trens chegaron en hora.
O ministro explicou que o motivo das avarías dos S106 está principalmente no material motor, agravadas nos traxectos nos que se producen cambios de ancho de vías como son as rutas a Galicia e Asturias.
Puente asegurou que se puxeron en marcha medidas correctoras entre elas a apertura da quenda de noite na empresa encargada das reparacións dos trens o que permitiu reducir nestes momentos a catro os convois inmobilizados. Ademais persoal experto de Talgo acompaña os servizos coa operativa máis complexa e tamén traballan nas instalacións de Renfe parar facer o seguimento das viaxes.
Renfe xa anunciou que esixirá a Talgo compensacións económicas polas "graves" incidencias técnicas nos S106, e non descarta emprender accións legais por responsabilidade contractual e extracontractual, para o que está a cuantificar o dano reputacional e en indemnizacións a viaxeiros.
Esas reclamacións súmanse aos 166,6 millóns que xa anunciou que pediría polos atrasos na entrega dos 30 trens contratados, que debía producirse en xaneiro de 2021, e aos 80.000 euros diarios desde o 1 de abril ata que se complete a recepción dos oito que faltan.
O ministro defendeu que o investimento nas infraestruturas ferroviarias e na compra de material rodante no últimos cinco anos, cos gobernos de Pedro Sánchez, é a máis alta da historia; e criticou que cos executivos anteriores, de PP, non se comprou un só tren.
Explicou que moitas incidencias tamén teñen relación coa obra na estación madrileña de Chamartín, que se decidiu facer co tráfico en marcha, contra o que ocorreu en Alemaña, por exemplo, que suspendeu o servizo entre Berlín e Hamburgo durante oito meses.
Con esa obra preténdese pasar dos 1,3 millóns de pasaxeiros que usaron esa estación en 2019 a 13,9 millóns en 2024, con ampliación de vías tanto de alta velocidade como de proximidade e dos vestíbulos.
Na comparecencia, o titular de Transportes admitiu que este verán está a ser complicado na operativa ferroviaria, pero "ten a súa explicación" e pediu desculpas aos usuarios.
O PP critica a Puente tras as súas explicacións: "é un insulto aos afectados"
O portavoz do PP, Borja Sémper, criticou este venres ao ministro de Transportes, Óscar Puente, ao considerar as súas explicacións no Senado en relación coas incidencias ferroviarias "un insulto ás decenas de miles de españois que padeceron este verán o caos" ferroviario.
"Pedímoslle encarecidamente a Pedro Sánchez que nomee xa un ministro de Fomento", sinalou Sémper en declaracións aos xornalistas na sede do PP.
Para o portavoz do PP o ministro Puente "non se dedica a ser ministro de Fomento" senón "máis ben a estar no que antes se chamaba a rede social Twitter".
Recalcou que o Ministerio de Transportes "pola súa enxunlla e a súa importante carga de xestión" necesita de ministros que se dediquen cento por cento ao seu labor.
"Todo o que está a suceder na rede ferroviaria non é por casualidade, hai unha evidente deterioración do sistema, que vén dun tempo para acó, agudizado especialmente por esta manifesta incapacidade de xestión do Goberno", agregou.