Socios de Goberno cargan contra Puente polo caos ferroviario: "Renfe falla máis que unha escopeta de feira"
Socios de Goberno cargan contra Puente polo caos ferroviario: "Renfe falla máis que unha escopeta de feira"
Socios de Goberno cargan contra Puente polo caos ferroviario: "Renfe falla máis que unha escopeta de feira"
O ministro descarta dimitir, como lle reclamaban PP e Vox, polas incidencias na rede ferroviaria durante o verán
Esquerra Republicana, Junts e o BNG, socios de investidura do Goberno de coalición, criticaron este xoves a xestión do ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, á fronte da rede ferroviaria española, que este verán acumulou varias incidencias, atrasos e avarías nos trens. Puente recoñeceu que Galicia é unha das zonas máis afectadas polo atrasos, por un cambio de ancho de vía no intercambiador de Taboadela e por incidencias da serie 106 que prestan os servizos de alta velocidade.
Durante a comparecencia do ministro na Comisión de Transportes do Congreso, o portavoz de Junts, Isidre Gavin, protestou polas incidencias que sofren os servizos de proximidade en Cataluña: "Os servizos operados por Renfe fallan máis que unha escopeta de feira", protestou na súa intervención. Gavin expuxo que entre o 1 de xaneiro e o 31 de maio deste ano o servizo de proximidade catalán rexistrou 370 incidencias, e os pasaxeiros perderon máis dun millón de horas.
Por parte de Esquerra Republicana (ERC), Inés Granollers reprochou a falta de investimentos e a "pouca planificación" na xestión ferroviaria.
O BNG cre que "as explicacións serven de pouco"
O deputado do BNG, Néstor Rego, espetoulle ao ministro que as súas explicacións "serven de pouco" aos usuarios que este verán víronse afectados polas "continuas" incidencias, atrasos ou a suspensión de servizos ferroviarios.
No caso de Galicia, di Rego, as frecuencias e os números de prazos no servizo de proximidade son "insuficientes" e, mesmo, moitas veces os viaxeiros e viaxeiras quedan en terra.
O portavoz de Transportes do PSOE no Congreso, César Ramos, espetou que foi o anterior Goberno do PP de Mariano Rajoy o responsable de que os investimentos comprometidos en Proximidades de Madrid e en Rodalies en Cataluña "nunca se executasen".
Na quenda de Vox, Carina Mejías, pediu a dimisión do ministro pola súa xestión e o "caos" que se vive na rede ferroviaria española. "Lembrarase en España polo caos da rede ferroviaria, polo sufrimento ao que someteu aos usuarios e pola frustración e esa desinformación que dicían vostedes combater".
Por parte do PP, Héctor Palencia tamén lle pediu a Óscar Puente a súa dimisión pola súa "incapacidade total" para xestionar a carteira de Transporte e por perder a "credibilidade necesaria" para ocupar un cargo público. "Un ministro que mente de maneira tan flagrante e repetida non pode seguir á fronte dun Ministerio tan crucial como o de Transportes.
Puente descarta dimitir malia as críticas recibidas.
Os novos trens Avril, que comezaron a circular o pasado mes de maio e que son os que prestan o servizo de alta velocidade a Galicia, sufriron problemas técnicos que provocaron importantes atrasos e queixas dos usuarios.
Puente asegurou que das incidencias rexistradas nas últimas semanas cos novos trens de Talgo, dous terzos producíronse nos de rodadura desprazable, unha tecnoloxía propia do construtor español e considerada a súa principal fortaleza.
O ministro explicou que, dos 22 trens S106 (coñecidos como Avril) entregados por Talgo e que comezaron a circular o pasado mes de maio, actualmente están a circular 21, despois de reparar outros nove que quedaran fóra de servizo por distintas avarías.
En liña coa súa intervención da semana pasada no Senado, pedida nese caso polo PP -maioritario na Cámara Alta-, Puente admitiu que as incidencias na circulación de trens foron especialmente altas nas últimas semanas, sobre todo na primeira de agosto.
Debeuse, indicou, a fallos na infraestrutura, derivados sobre todo das obras en estacións clave como Madrid-Chamartín, e aos fallos nos novos trens de Talgo incorporados á frota de Renfe.
Destacou que dous terzos das avarías producíronse nos trens de rodadura desprazable (que permite circular por diferentes anchos de vía sen necesidade de cambiar de tren), unha tecnoloxía propia de Talgo, considerada un dos seus mellores activos.
As incidencias fixeron que os atrasos dos S106 na primeira semana de agosto se situasen por riba do 80 %, é dicir, que só dous de cada dez trens chegaron en hora ao seu destino.
Renfe está a analizar os impactos destes atrasos para reclamar a Talgo danos e perdas á marxe dos 160 millóns de euros que lle esixe polo atraso de máis de tres anos na entrega dos Avril.