Publicador de contidos
Publicador de contidos

Renfe devolverá os billetes a partir da hora de atraso e ofrecerá compensacións dun 200% en puntos

Renfe devolverá os billetes a partir da hora de atraso e ofrecerá compensacións dun 200% en puntos

Reembolsará o 50% do importe por 60 minutos e o 100% por 90 minutos de atraso

Como alternativa a devolver os cartos, ofrecerá a posibilidade de recibir vales co 150% do valor ou puntos equivalentes ao 200% para usar noutros billetes

Traballadora de Renfe asistindo a unha usuaria nunha máquina de billetes Traballadora de Renfe asistindo a unha usuaria nunha máquina de billetes
G24.gal 12/06/2024 19:38 Última actualización 12/06/2024 20:09

Renfe actualizou o seu compromiso de puntualidade e, a partir do 1 de xullo, devolverá o importe íntegro do billete de AVE, Avlo, Alvia, Euromed e Intercity cando o atraso supere os 90 minutos (30 minutos ata o de agora), aínda que introduciu un sistema de puntos que permite obter ata o 200 % do importe.

O Consello de Administración da compañía pública aprobou este mércores a actualización do compromiso de puntualidade para situalo ao mesmo nivel que o resto dos operadores e contempla tres sistemas de devolución do importe do billete en caso de atrasos superiores a 60 e 90 minutos.

Fontes próximas ao consello de Renfe explicaron a Efe que con esta actualización do compromiso de puntualidade a compañía sitúase nas mesmas condicións que o resto dos operadores de alta velocidade (Ouigo e Iryo) en canto a indemnizacións por demoras, pero ofrece, din, o mellor compromiso de puntualidade do mercado.

Ata o de agora Renfe tiña condicións máis vantaxosas que as que establece a normativa na súa política de reembolsos por atrasos e abonaba o 50 % do billete de alta velocidade ou longa distancia cando o atraso superaba os 15 minutos e o 100 % do prezo se era maior de 30 minutos.

Co novo sistema, as compensacións pasan a ser do 50 % para atrasos de máis de 60 minutos e do 100 % para aqueles superiores a 90 minutos, nas mesmas condicións que establece a norma xeral.

Ademais da posibilidade de reembolso en metálico (ou á tarxeta bancaria) actual, Renfe suma outras dúas: a devolución do 200 % do importe ao que se teña dereito en función da demora pero en puntos, aos que chamou "Renfecitos", a través da tarxeta de fidelización Más Renfe, para usar noutras viaxes.

A terceira posibilidade é a compensación nun vale de compra para outro billete, coa que o reembolso en euros será o equivalente ao 150 % do importe indemnizable tanto para atrasos de 60 minutos como para os superiores a 90 minutos.

Os billetes comprados antes do 1 de xullo seguen baixo o actual compromiso, de 50 % con 15 minutos de demora e 100 % con 30 minutos.

A compensación por atrasos, que leva aplicándose desde 1992, custou a Renfe 42 millóns en 2023 aínda que, se todos os viaxeiros que tiñan dereito a pedisen, o importe chegaría mesmo aos 60-70 millóns de euros.

As devolucións dos importes dos billetes prodúcense sempre que haxa un atraso na chegada do tren aínda que as causas da demora non sexan imputables á propia Renfe.

De feito, a semana pasada a compañía calculou que tería que devolver 800.000 euros por atrasos debidos a unha avaría na catenaria, seguida dunha baixada de viaxeiros á vía, que obrigou a parar todo o tráfico nun túnel preto da estación de Madrid-Chamartín.

Uns 50 trens e 20.000 viaxeiros víronse afectados ao longo do día por esta baixada de viaxeiros ás vías, que obrigou a pechar completamente á circulación o túnel completo e produciu efectos en cadea nas entradas e saídas de Chamartín.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade