Publicador de contidos

Publicador de contidos

Vigo reclama ser porto nodal tras ser excluído do investimento no Corredor Atlántico

Vigo reclama ser porto nodal tras ser excluído do investimento no Corredor Atlántico

Abel Caballero reclamou a Transportes que Vigo estea presente na repartición dos 3.143 millóns de euros que o ministerio investirá nos portos da Rede Transeuropea de Transportes

Porto de Vigo/ Foto de arquivo/ Autoridade portuaria de Vigo Porto de Vigo/ Foto de arquivo/ Autoridade portuaria de Vigo
G24.gal 16/04/2025 19:17

A Autoridade Portuaria de Vigo (APV) denunciou a "perda de competitividade" que supón que a cidade olívica non apareza nos mapas da Unión Europea como porto nodal. Polo que pediu ao Ministerio de Transportes e Movilidad Sostible que "faga xustiza" a través da asignación de máis fondos europeos.

Todo iso despois do anuncio do Comisionado do Corredor Atlántico, que informou dun investimento de 3.143 millóns de euros entre 2025 e 2030 para os portos que forman parte da rede básica europea, entre os que non se atopa Vigo.

Para o máximo responsable portuario, Carlos Botana, este anuncio pon de manifesto o "risco" que conleva non ser Porto Nodal, o que xera un "agravio comparativo" respecto ao resto de portos que si forman parte desa rede básica e que poden acceder a máis fondos.

El lembrou que o Plan de Investimentos previsto pola APV para o período 2024-2029 contempla a execución de diferentes actuacións por un valor de 259 millóns de euros, dos cales "só 31 millóns proceden de fondos europeos, é dicir, un 12%".

"Desde a APV esiximos que, mentres non se corrixa a exclusión de Vigo como Porto Nodal, podamos acceder a máis fondos europeos, tal e como sucede noutros portos considerados nodais para non incorrer, así nun agravio comparativo", engadiu.

"O Porto fixo os seus deberes e as empresas que conforman a comunidade portuaria estivo á altura", engadiu Botana.

"Non podemos quedarnos atrás dentro da rede atlántica, xa que se só dispoñemos de fondos propios isto podería supoñer un atraso en infraestruturas irrenunciables para o porto de Vigo", sentenciou.

Máis reaccións

O alcalde, Abel Caballero, reclamou ao Ministerio que Vigo estea presente na repartición destes fondos ao ser un "gran porto" cun "enorme valor engadido".

O rexedor subliñou que o criterio por toneladas para estar na rede básica "non vale", xa que non é o mesmo levar mercadorías que custan 10 euros a 1 millón, segundo palabras de Caballero.

Pola súa banda, a presidenta do PP de Vigo, Luisa Sánchez, criticou que o Goberno "relegue" ao porto olívico á "segunda división" de termínalas europeas ao excluílo do investimento de 3.143 millóns de euros.

"O Goberno de España persiste no seu erro de excluír a Vigo. Xa o fixo a década pasada o seu ministro José Blanco, cando recoñeceu publicamente priorizar á Coruña sobre Vigo, co plácet de Abel Caballero", denunciou Luisa Sánchez.

Tamén o BNG referiuse ao "dobre castigo" ao Porto de Vigo, tras a súa exclusión como porto nodal e o "veto" nos investimentos do Corredor Atlántico.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade