Vigo reclama ser porto nodal tras ser excluído do investimento no Corredor Atlántico
Abel Caballero reclamou a Transportes que Vigo estea presente na repartición dos 3.143 millóns de euros que o ministerio investirá nos portos da Rede Transeuropea de Transportes

A Autoridade Portuaria de Vigo (APV) denunciou a "perda de competitividade" que supón que a cidade olívica non apareza nos mapas da Unión Europea como porto nodal. Polo que pediu ao Ministerio de Transportes e Movilidad Sostible que "faga xustiza" a través da asignación de máis fondos europeos.
Todo iso despois do anuncio do Comisionado do Corredor Atlántico, que informou dun investimento de 3.143 millóns de euros entre 2025 e 2030 para os portos que forman parte da rede básica europea, entre os que non se atopa Vigo.
Para o máximo responsable portuario, Carlos Botana, este anuncio pon de manifesto o "risco" que conleva non ser Porto Nodal, o que xera un "agravio comparativo" respecto ao resto de portos que si forman parte desa rede básica e que poden acceder a máis fondos.
El lembrou que o Plan de Investimentos previsto pola APV para o período 2024-2029 contempla a execución de diferentes actuacións por un valor de 259 millóns de euros, dos cales "só 31 millóns proceden de fondos europeos, é dicir, un 12%".
"Desde a APV esiximos que, mentres non se corrixa a exclusión de Vigo como Porto Nodal, podamos acceder a máis fondos europeos, tal e como sucede noutros portos considerados nodais para non incorrer, así nun agravio comparativo", engadiu.
"O Porto fixo os seus deberes e as empresas que conforman a comunidade portuaria estivo á altura", engadiu Botana.
"Non podemos quedarnos atrás dentro da rede atlántica, xa que se só dispoñemos de fondos propios isto podería supoñer un atraso en infraestruturas irrenunciables para o porto de Vigo", sentenciou.
Máis reaccións
O alcalde, Abel Caballero, reclamou ao Ministerio que Vigo estea presente na repartición destes fondos ao ser un "gran porto" cun "enorme valor engadido".
O rexedor subliñou que o criterio por toneladas para estar na rede básica "non vale", xa que non é o mesmo levar mercadorías que custan 10 euros a 1 millón, segundo palabras de Caballero.
Pola súa banda, a presidenta do PP de Vigo, Luisa Sánchez, criticou que o Goberno "relegue" ao porto olívico á "segunda división" de termínalas europeas ao excluílo do investimento de 3.143 millóns de euros.
"O Goberno de España persiste no seu erro de excluír a Vigo. Xa o fixo a década pasada o seu ministro José Blanco, cando recoñeceu publicamente priorizar á Coruña sobre Vigo, co plácet de Abel Caballero", denunciou Luisa Sánchez.
Tamén o BNG referiuse ao "dobre castigo" ao Porto de Vigo, tras a súa exclusión como porto nodal e o "veto" nos investimentos do Corredor Atlántico.