Apuntamentos nun papel puxeron a Policía sobre a pista dun presunto alixo de Sito Miñanco
Apuntamentos nun papel puxeron a Policía sobre a pista dun presunto alixo de Sito Miñanco
Un estaleiro en Cambados, cunha dobre parede, fabricaba as planadoras empregadas nas descargas da cocaína
Un pano de mesa con apuntamentos tachados dun dos xefes da organización de José Ramón Prado Bugallo, coñecido como Sito Miñanco, foi clave para detectar que preparaban o desembarco de 3,3 toneladas de cocaína que se transportaban no buque Thoran en 2017, segundo o xefe policial a cargo da investigación en Galicia.
Así o sinalou na súa declaración ante o tribunal da Audiencia Nacional que xulga a Sito Miñanco e á súa organización polos delitos de tráfico de droga, branqueo de capitais e falsificación de documento oficial.
Nesta causa tamén está como acusado o avogado Gonzalo Boye, que segundo a Fiscalía puido participar no operativo orquestrado co obxectivo de recuperar 889.620 euros que a Policía incautara a membros da organización no aeroporto de Madrid en febreiro de 2017.
Na sesión deste luns declarou o inspector responsable dun dos Grupos de Resposta Especial para o Crime Organizado (GRECO) da Policía Nacional que dirixiu a parte da investigación desenvolvida en Galicia.
Relatou que detectaron reunións en Galicia de Sito Miñanco, o seu home de máxima confianza o tamén acusado Juan Antonio Fernández e outras persoas relacionadas con eles cando o primeiro retomou a súa actividade de narcotráfico ao conseguir o réxime aberto mentres cumpría condena en Alxeciras por outra causa de tráfico de drogas.
A testemuña destacou que utilizaban como centro de operacións un chalé de Vilagarcía de Arousa e relatou que durante as vixilancias recuperaron un pano de mesa que Juan Antonio Fernández tirou nunha papeleira con anotacións sobre motores e planadoras, o que lles fixo reforzar as súas sospeitas de que preparaban unha operación de narcotráfico por vía marítima.
Comentou que ese papel en cuestión tiña algo escrito que fora tachado, pero ao recuperalo decatáronse de que falaba da infraestrutura que necesitaba a organización para armar unha embarcación: motores, pantallas, colas, etc.
"Aí están a preparar a loxística das embarcacións, as planadoras", engadiu facendo mención ás embarcacións que se aproximarían ao Thoran para levar a cabo a descarga da mercadoría.
Un estaleiro en Cambados para preparar as planadoras
O policía que dirixiu a operación Mito tamén dixo durante o xuízo que Sito Miñanco tiña un estaleiro en Cambados no que a súa organización fabricaba potentes lanchas para recoller cocaína procedente de América do Sur en mar aberto.
Posteriormente detectaron que trasladaron nun camión una das planadoras que fabricaban no estaleiro a unha nave de Isla Cristina (Huelva) a modo de máis seguridade por se tiñan que saír desde este punto ao encontro do buque que ía trasladar a droga fornecida por organizacións colombianas e que supostamente partiu de Ecuador.
O responsable policial confirmou que no estaleiro de Sito Miñanco fabricábanse "tras unha dobre parede" potentes planadoras de 14 metros e cinco motores en liña.
Engadiu que nunha delas viaxaron tres membros da organización ao encontro do buque Thoran pero que tiveron que volver cando o mesmo foi interceptado o 2 de outubro de 2017 nas proximidades dos Azores con máis de tres toneladas de cocaína.
"Pero ás horas de producirse esta interceptación Sito Miñanco xa comezou a preparar outro operativo de narcotráfico por vía marítima para recuperar esta perda, que só en gastos de infraestrutura custáralles un millón de euros", comentou o inspector de Policía.
Sopros dentro das forzas de seguridade
A testemuña lembrou que en conversas interceptadas a membros da organización cando estaban a piques de ir recoller a droga do buque Thoran comentaron que deberían ter algún contacto directo ou indirecto que lles puidese dar información da saída de embarcacións marítimas e helicópteros de Aduanas e da Policía Nacional de Vigo.
E lembrou que no estaleiro e en domicilios dos acusados incautáronse documentos en que estaban apuntadas matrículas de vehículos policiais que os seus contactos lles pasaban para tratar así de eludir vixilancias das Forzas de Seguridade.
Doutra banda, sinalou a preguntas da fiscal que nos días previos da abordaxe do Thoran detectaron movementos respecto diso, como reunións, ás que tiveron acceso pola colocación de micrófonos, nas que se debateu a técnica para o lanzamento dos fardos desde o buque ás planadoras. "Mencionan a técnica denominada choriceira, que é enviar os fardos aos poucos", lembrou.
Tamén mencionou conversacións nas que estaría Prado Bugallo e nas que se falaba concretamente sobre como debían facer a reposición desas embarcacións go fast (narcolanchas) que tiñan distribuídas pola península, o combustible, as millas para percorrer.
Ademais, explicou que tamén chegaron a identificar a data aproximada na que o Thoran ten que estar no punto de encontro que lle viña ben á embarcación para recortar millas.
Doutra banda, este inspector, xefe do operativo galego, sinalou que o 12 de outubro "empezou o nerviosismo" na organización porque aínda que non tiñan contacto co buque directamente chegáronlles noticias de que fora abordado.
Noutra orde de cousas, o Ministerio Público tamén lle preguntou por como controlaban que conversacións gravar e cales non en determinados vehículos usados pola organización de Sito Miñanco, e aseverou que sempre se adaptaron ao mandamento xudicial, e que a activación dos sistemas de escoita era dirixido polo xefe do grupo.
Aseverou que o criterio sempre foi activar o dispositivo de gravación cando se detectaba a presenza dun investigado. Ademais, explicou que en determinados espazos como un chalé usado pola organización tamén recorreron á sonorización porque as medidas tradicionais de vixilancia eran difíciles. "A única maneira de obter información era esa", apostilou.