Cales son os dereitos dos viaxeiros se se atrasa ou cancela un voo?
Cales son os dereitos dos viaxeiros se se atrasa ou cancela un voo?
As compensacións máis comúns son o reembolso do importe do billete ou a alternativa de transporte
As devolucións son distintas dependendo do medio de transporte e a distancia á que se atopa o destino
Os pasaxeiros de voos cancelados teñen dereito ao reembolso do billete ou a que a aerolínea lles ofreza unha alternativa de transporte ata o seu destino final, segundo lembra a Axencia de Seguridade Aérea (AESA).
O Tribunal de Xustiza da Unión Europea ditaminou que as folgas organizadas polo persoal propio da compañía aérea non constitúen unha "circunstancia extraordinaria" e, polo tanto, non liberan a compañía aérea da súa obrigación de pagar unha indemnización en caso de cancelación ou grande atraso dos voos.
Os dereitos dos pasaxeiros están recollidos no Regulamento Europeo 261/2004 sobre atrasos, cancelacións e denegacións de embarque, que establece que teñen dereito a elixir entre o reembolso do billete ou un transporte alternativo ata o destino final.
Se o atraso é superior a cinco horas, o pasaxeiro poderá renunciar ao voo e solicitar o reembolso do billete, aínda que neste caso non poderá recibir compensación económica adicional.
Devolucións en efectivo
A devolución do prezo do billete deberá facerse en efectivo (en metálico, por transferencia bancaria ou cheque) nun prazo de sete días, aínda que tamén se permite o reembolso en forma de bonos de viaxe se o interesado o acepta.
Se o atraso ou a saída do voo alternativo é superior a dúas horas sobre o horario previsto inicialmente, a aerolínea ten que ofrecer gratuitamente aos pasaxeiros comida e bebida e, se fose necesario, aloxamento e transporte entre o aeroporto e o lugar de estancia.
Se a compañía non aboa todos estes gastos, o pasaxeiro deberá conservar todas as facturas dos gastos ocasionados polo atraso ou a cancelación para reclamalos posteriormente, lembra a AESA.
Compensacións entre 250 e 600 euros
Os pasaxeiros de voos cancelados e aqueles que cheguen a destino con máis de tres horas de atraso terán dereito a unha compensación de 250 euros para voos de ata 1.500 quilómetros; de 400 euros para todos os intracomunitarios de máis de 1.500 quilómetros e para os de entre 1.500 e 3.500 quilómetros, e de 600 euros para todos os demais.
En caso de folgas, a compañía queda exenta de pagar indemnización se pode probar que informou ao pasaxeiro da cancelación con polo menos dúas semanas de adianto ou se avisou sete días antes e ofreceu un transporte alternativo.
As reclamacións deben presentarse ante a aeroliña, pero se o viaxeiro entende que os seus dereitos non se viron atendidos pode interpoñer unha nova reclamación ante a AESA e ten tamén a opción de recorrer á vía xudicial.
Atrasos en trens e autobuses
En caso de viaxar en tren, se a saída se atrasa máis de 60 minutos, o pasaxeiro ten dereito a unha compensación do 25 % do prezo do billete, que sobe ao 50 % cando se acumula unha demora de dúas horas.
Se se viaxa en autobús e o atraso é de máis de dúas horas, o pasaxeiro pode pedir o reembolso do prezo do billete ou transporte alternativo.
Para os desprazamentos en barco se a demora na saída é de máis de hora e media dá dereito a reembolso ou transporte alternativo e se a chegada se produce máis dunha hora despois do previsto xérase o dereito para pedir unha indemnización de entre o 25 e o 50 % do prezo do billete.
Os pasaxeiros teñen dereito a comida e bebida gratuíta se hai demoras, segundo a información facilitada polo Ministerio de Consumo, que sinala tamén que en todos os casos se o atraso implica desprazarse ao día seguinte, o viaxeiro ten dereito a que lle paguen a noite de hotel e os traslados pertinentes.
Perda de maletas
No caso de que a compañía de transporte perda as maletas dos pasaxeiros, é preciso notificalo por escrito á empresa responsable, porque, de non facelo, pérdese o dereito á indemnización, explican en Consumo.
Se se viaxa en avión, antes de saír do aeroporto, hai que comunicar a perda á compañía aérea, que debe dar un Parte de Irregularidade (PIR), documento imprescindible para recuperar a equipaxe e recibir a indemnización, que é dun máximo de 1.600 euros. Considérase perdido se pasaron máis de 21 días.
Nas viaxes en tren a indemnización máxima é de 1.400 euros por pasaxeiro en caso de perda, e en autobús a compensación será de ata 450 euros sempre que a viaxe supere os 250 quilómetros.
Nas viaxes en barco, a compensación por perda atraso ou deterioración será de ata 2.700 euros pola equipaxe de camarote e de 15.500 euros por vehículo.