Entran en vigor as primeiras medidas do plan do Goberno contra as estafas telefónicas
As compañías están obrigadas a bloquear chamadas e SMS de números que non fosen atribuídos a un servizo, a un operador ou a un cliente, por exemplo, os que comezan por 3 ou por 4
Desde o 15 de maio non se poderán realizar chamadas comerciais desde números móbiles, e as compañías estarán obrigadas a bloquear chamadas e SMS de orixe internacional que simulan ser orixinadas nun número español

Este venres entraron en vigor as primeiras medidas da orde ministerial para evitar estafas de suplantación de identidade a través de chamadas telefónicas e SMS e para garantir a identificación dos números de atención ao cliente e chamadas comerciais, segundo informou o Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública nun comunicado.
As compañías de telecomunicación están obrigadas a bloquear chamadas e SMS de números que non fosen atribuídos, asignados ou adxudicados a un servizo, a un operador ou a un cliente, por exemplo, os números que comezan por 3 ou por 4.
Así mesmo, os números 900 e 800 tamén se poderán utilizar a partir de agora para realizar chamadas comerciais (ata o de agora só podían recibilas).
"Estas medidas están deseñadas para mellorar a protección da cidadanía e dotala con ferramentas para identificar posibles estafas. Así mesmo, facilítaselle a identificación das chamadas comerciais", explicou o ministerio que dirixe Óscar López.
Neste contexto, o 15 de maio entrará en vigor a prohibición de realizar chamadas comerciais desde un número móbil, dado que as mesmas só poderanse realizar desde numeración xeográfica, desde números especialmente atribuídos para iso ou desde números 800 e 900.
O 15 de maio tamén entrará en vigor a obrigación para os operadores de bloquear chamadas e SMS de orixe internacional que simulan ser orixinadas nun número español, excepto as daqueles clientes que se atopan en 'roaming'.
Por último, e debido á súa complexidade, hai unha medida que entrará en vigor o 15 de maio de 2026, é dicir, 15 meses despois da publicación da orde ministerial, o cal ocorreu o pasado 15 de febreiro.
"No envío de SMS ás veces utilízase unha etiqueta alfanumérica como identificativo en lugar dun número móbil. Esta é unha práctica moi estendida nas comunicacións tanto de empresas como de administracións públicas. A medida establece a creación dunha base de datos con eses códigos alfanuméricos, que serán, a partir desa data, rexistrados e verificados pola CNMC. Desta maneira protéxese o nome das compañías ou entidades e localízase de forma máis rápida e eficaz calquera intento de suplantación", detallou Transformación Dixital.