Publicador de contidos
Publicador de contidos

Morre aos 82 anos o fotógrafo Oliviero Toscani, quen revolucionou a publicidade

Morre aos 82 anos o fotógrafo Oliviero Toscani, quen revolucionou a publicidade

Foi o creador de campañas publicitarias rompedoras para Benetton que falaban de racismo, relixión e outros temas sociais e provocaron grandes polémicas

Oliviero Toscani posa, ano 2000, xunto a un dos seus carteis para Benetton coa imaxe dun preso norteamericano condenado a morte (Reuters) Oliviero Toscani posa, ano 2000, xunto a un dos seus carteis para Benetton coa imaxe dun preso norteamericano condenado a morte (Reuters)
G24.gal 13/01/2025 08:18

O fotógrafo e publicista italiano Oliviero Toscani, quen revolucionou a publicidade coas súas provocadoras campañas coa marca de moda Benetton, morreu este luns aos 82 anos, por mor da enfermidade incurable que sufría, informaron os medios italianos.

Toscani foi hospitalizado en coidados intensivos no hospital de Chacina o pasado venres e xa non estaba consciente. A súa esposa declarou que era "un camiño sen retorno". Sufría amiloidose, unha rara enfermidade que el mesmo contara nunha entrevista publicada no diario Corriere della Sera o pasado agosto.

Revolucionou coa súa arte a publicidade, sobre todo coas campañas publicitarias rompedoras para Benetton que falaban de racismo, relixión e outros temas sociais e provocaron grandes polémicas.

Era fillo dun famoso fotoperiodista do Corriere della Sera, naceu en Milán en 1942 e estudou fotografía e gráfica na Universidade das Artes de Zürich de 1961 a 1965.

Coñecido internacionalmente como a forza creativa detrás dos xornais e marcas máis famosos do mundo, creador de imaxes corporativas e campañas publicitarias ao longo dos anos para Esprit, Chanel, Roube dei Kappa, Fiorucci, Prenatal, Jesus, Inter, Snai, Toyota, Ministerio de Traballo, Saúde, Artemide, Woolworth e outros.

Como fotógrafo de moda colaborou en publicacións como Elle, Vogue, GQ, Harper's Bazaar, Esquire, Stern, Liberation, entre outras moitas.

De 1982 a 2000 creou a estratexia de comunicación para a marca de moda United Colors of Benetton, transformándoa nunha das firmas máis coñecidas do mundo coas súas campañas provocadoras con imaxes que deron a volta ao mundo, como un cura e unha monxa bicándose, unha muller negra que daba o peito a un neno branco ou un enfermo terminal de sida.

En 1990 creou e dirixiu o diario sobre a arte Colors e en 1993 concibiu e dirixiu Fabrica, un centro de investigación para a creatividade na comunicación moderna.

De 1999 a 2000 foi director creativo da revista mensual Talk Miramax en Nova York, dirixida por Tina Brown.

Toscani foi un dos fundadores da Academia de Arquitectura Mendrisio, ensinou comunicación visual en varias universidades e escribiu varios libros sobre comunicación.

Desde 2007 Oliviero Toscani iniciou Razza Umana, un proxecto de fotografía e vídeo sobre diferentes morfoloxías e condicións humanas, para representar todas as expresións, características físicas, sociais e culturais da humanidade.

Desde hai case trinta anos participaba no proxecto Nova Paisaxe Italiana, un proxecto contra a degradación de Italia. A obra de Toscani foi exposta na Bienal de Venecia, en São Paulo, O Brasil, na Trienal de Milán e en museos de arte moderna e contemporánea de todo o mundo.

Gañou numerosos premios, como catro Leóns de Ouro, o Gran Premio da UNESCO, dúas veces o Gran Premio de Affichage e numerosos premios de Art Directors Clubs de todo o mundo. 

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade