O Goberno prohibirá contratar a luz por teléfono agás que o pida o usuario
O Goberno prohibirá contratar a luz por teléfono agás que o pida o usuario
Tamén prohibirá que as comercializadoras eléctricas realicen publicidade telefónica
O Goberno prohibirá que as comercializadoras eléctricas realicen publicidade ou prácticas de contratación non solicitadas polo usuario por vía telefónica, salvo que exista unha petición expresa por parte do consumidor ou a chamada sexa orixinada pola súa propia iniciativa.
É un dos puntos que incorpora o proxecto de real decreto polo que se aproba o Regulamento Xeral de Subministración e Contratación de enerxía eléctrica, en fase de consulta pública ata o próximo 13 de setembro, que busca adaptar o actual marco normativo para dar resposta aos desafíos e obxectivos en política enerxética.
De acordo coa proposta, neses casos, o comercializador deberá gravar a totalidade da chamada, independentemente de quen a orixine, incluíndo toda a información facilitada ao consumidor e, de darse, a precontractual coas características básicas da oferta.
Na súa sección terceira sobre a actividade de comercialización de enerxía eléctrica, o texto incorpora unha serie de dereitos e obrigacións para os axentes que interveñen neste negocio.
Entre outras cuestións, as comercializadoras deberán comunicar as súas ofertas comerciais, tanto as novas como calquera posible modificación das existentes, á Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC), cunha antelación de, polo menos, dez días á data en que serán efectivas.
O organismo xestionará un comparador de prezos sobre a base desta documentación, que será confidencial ata a súa difusión pública, e elaborará un informe anual.
Informar do bono social se hai falta de pagamento en mercado libre
Respecto ao PVPC, cando un consumidor do mercado libre solicite acollerse á tarifa regulada, a compañía deberá informar de que esta modalidade e, no seu caso, a aplicación do bono social, só poden levala a cabo comercializadoras de referencia (de grupos como Iberdrola, Endesa, Naturgy, Repsol e TotalEnergies).
Estes últimos realizarán de forma simultánea as solicitudes presentadas por un mesmo consumidor e que estean relacionadas entre si, como dalo de alta como beneficiario do bono social -se cumpre os requisitos para iso- e cambiar de titularidade o punto de subministración se o solicitante non o é.
En cambio, se un consumidor con bono social quere acceder ao mercado libre, a comercializadora entrante terá que informarlle expresamente da incompatibilidade entre o novo contrato e a axuda percibida ata entón.
Se se produce unha falta de pagamento da factura da electricidade por parte dun cliente do mercado libre, a compañía, ao realizar a comunicación ou o requirimento de pago, informarao da posibilidade de acollerse á tarifa regulada e de solicitar o bono social.
Axilizar os cambios de comercializador
Así mesmo, no seu artigo 18, o regulamento dispón distintas actuacións para que o proceso de cambio de comercializadora e o intercambio de información entre os suxeitos involucrados realícese no prazo "máis breve posible".
O consumidor de electricidade terá dereito a cambiar de compañía nun máximo de dúas semanas a partir da data de solicitude.
Desde 2026, os procesos técnicos de cambio non poderán durar máis de 24 horas e poderán realizarse en calquera día laborable.