Publicador de contidos
Publicador de contidos

O TC recoñece permisos ampliados de 26 semanas a todas as familias monoparentais

O TC recoñece permisos ampliados de 26 semanas a todas as familias monoparentais

As nais solteiras e traballadoras poderanse sumar ás súas 16 semanas as 10 que corresponderían a un proxenitor distinto en caso de habelo

Imaxe de arquivo dunha nai co seu bebé (JCYL) Imaxe de arquivo dunha nai co seu bebé (JCYL)
G24.gal 06/11/2024 16:47

O Tribunal Constitucional declarou inconstitucional que as nais biolóxicas de familias monoparentais non poidan ampliar o seu permiso por nacemento e coidado de fillo máis aló de 16 semanas, de maneira que recoñece a todas as familias nesta situación unha ampliación do permiso de ata 26 semanas.

Fontes xurídicas informan de que o Pleno estimou a cuestión de inconstitucionalidade do Tribunal Superior de Xustiza de Cataluña sobre o artigo 48 da Lei do Estatuto dos Traballadores e o 177 da Lei Xeral da Seguridade Social que regulan estes permisos. Anunciaron voto particular concorrente o maxistrado Enrique Arnaldo e a maxistrada Concepción Espejel.

O tribunal explica que, "mentres o lexislador non se pronuncie respecto diso", nas familias monoparentais o permiso debe ser interpretado no sentido de "engadirse ao permiso para a nai biolóxica (16 semanas), o previsto para proxenitor distinto", que son 10 semanas ao excluírse as 6 primeiras, que necesariamente deben gozarse de forma ininterrompida e inmediatamente posterior ao parto).

A sentenza clarifica o panorama das familias monoparentais despois de que o Supremo ditara nos últimos meses resolucións contraditorias.

En marzo, o alto tribunal rexeitou que nunha familia monoparental a nai poida sumar ao permiso por nacemento e coidado do menor ao que ten dereito o que lle correspondería ao outro proxenitor.

Con todo, en outubro, o Supremo recoñeceu o dereito das familias monoparentais encabezadas por empregados públicos a estender os permisos por nacemento dun fillo das 16 ás 26 semanas para evitar a discriminación do recentemente nado.

Neste caso, os xuíces cataláns consideraban que a lexislación discriminaba os menores dunha familia monoparental, xa que implican que recibirá un tempo de coidado inferior que o nado nunha familia biparental, a pesar de que ten idénticas necesidades.

Tamén que se producía unha discriminación indirecta por razón de sexo, xa que o impacto negativo e desfavorable desa regulación incidiría de maneira máis intensa sobre as mulleres traballadoras, que encabezan maioritariamente as familias monoparentais.

As finalidades que persegue a regulación vixente ao equiparar os permisos de nacemento e coidado de menor da traballadora, nai biolóxica, e o outro proxenitor son a conciliación e a igualdade real e efectiva entre homes e mulleres.

Pero o que agora se expón non pon en dúbida esa equiparación, senón o feito de que a norma non prevexa a posibilidade de que a primeira estenda o seu permiso polo período que correspondese ao outro proxenitor, en caso de existir, e o impacto que esa omisión ten nos nenos e nenas nacidos en familias monoparentais.

A sentenza arremete contra o lexislador por "introducir -mediante a súa omisión- unha diferenza de trato por razón do nacemento entre nenos e nenas nacidos en familias monoparentais e biparentais, que non supera o canon de razoabilidade e proporcionalidade, ao obviar por completo as consecuencias negativas que produce tal medida" nos menores de familias monoparentais.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade