O xuíz propón xulgar a Francisco González e o BBVA polos encargos a Villarejo
O xuíz propón xulgar a Francisco González e o BBVA polos encargos a Villarejo
O xuiz da Audiencia Nacional García Castellón propón xulgar tamén varios directivos e antigos responsables da entidade bancaria
O xuíz da Audiencia Nacional Manuel García Castellón propuxo xulgar o comisario xubilado José Manuel Villarejo, o expresidente do BBVA, o chantadino Francisco González, a entidade financeira e varios exrresponsables da mesma polas presuntas ordes ilegais que o policía tería realizado para o banco cando estaba activo.
Nun auto, recollido por Europa Press, o titular do Xulgado Central de Instrución Número 6 dá por concluída a instrución iniciada en 2018 e asegura que "a investigación realizada ata o momento nesta peza separada demostrou que os orzamentos para ditar unha orde de continuación" para os trámites do procedemento abreviado ante o BBVA para que sexa sometido a xuízo oral como persoa xurídica penalmente responsable".
Na súa resolución, o xuíz tamén procesa por presuntos delitos de suborno en grao de continuidade penal e pluralidade de delitos de descubrimento e pluralidade de delitos de suborno en grao de continuidade penal e pluralidade de delitos de suborno o exdirector de Seguridade Ángel Corrochano, o exdirector xeral do banco Ángel Cano ou o exdirector de Riscos Antonio Béjar por divulgación de segredos.
Así mesmo, o maxistrado propón colocar no banco dos acusados ao ex-xefe de Control Interno, Eduardo Arbizu; o actual xefe dos servizos xurídicos, Eduardo Ortega; o responsable de Auditoría Interna, Joaquín Gortari; o ex-xefe dos Servizos Xurídicos de España e Portugal, José Manuel García, e o empregado da entidade Óscar Santos.
Ademais, tamén procesa á parella de Villarejo, Rafael Redondo, ao exinspector de Policía Antonio Bonilla e ao axente con carné profesional 76.738. Finalmente, o maxistrado acepta presentar a 11 investigados.
No seu auto, o maxistrado avala a "longa exposición" realizada pola Fiscalía Anticorrupción no documento no que solicitaba que concluíse a investigación. O xuíz, en concreto, enxalza o "impecable detalle na narración dos feitos respecto dos que se considera que existe unha sólida acusación como consecuencia da actividade investigadora desenvolvida no marco destas dilixencias previas".
O contrato con Villarejo
O fiscal Alejandro Cabaleiro asegura no seu escrito que a contratación por parte do BBVA, coa aquiescencia expresa do seu entón presidente, Francisco González, do excomisario de Policía Julio Corrochano en setembro de 2002, permitiu unha vinculación entre a entidade e os antigos compañeiros da citada policía, entre os que se atopaban Villarejo e o ex-xefe da Unidade Central de Apoio Operativo (UCAO), Enrique García Castaño.
“O primeiro deles, facendo uso fraudulento das posibilidades que o seu especial cargo lle brindaba dentro do organigrama de necesidades operativas da Policía, aproveitou, e puxo en práctica unha estrutura empresarial coa que sacar proveito facendo uso de tales especial posición e confianza xerada en moitos dos seus compañeiros de policía", sinala.
O fiscal afirma que iso permitiu a Villarejo, "entre outras cousas, o acceso indirecto a todos os antecedentes policiais, así como ás bases de datos reservadas ás que tiñan acceso as forzas e corpos de seguridade".
“Como tivo coñecemento Corrochano desta dobre actividade do seu amigo e compañeiro, Villarejo, a través do denominado Grupo CENYT -empresa de Villarejo- informou o seu presidente, Francisco González, da existencia de tal recurso ‘anómalo e ilegal’, garantíndolle total discreción e opacidade se se recorre", engade Anticorrupción.
A Fiscalía engade que o propio González, "dada a ausencia de ningún programa de control e supervisión das súas decisións executivas no seo da entidade, autorizado e permitido, garantindo un núcleo moi reducido de altos directivos e directivos dentro dos servizos corporativos centrais da entidade que sabíao".
Por outra banda, e para xustificar a petición contra o BBVA, a Fiscalía sostén que o réxime interno de prevención do delito "non pode cualificarse de ideal" porque "deixa claramente a presidencia executiva e a alta dirección á marxe de calquera normativa".