Parte de Vigo o barco que tratará de inspeccionar os restos do Villa de Pitanxo
Parte de Vigo o barco que tratará de inspeccionar os restos do Villa de Pitanxo
O xuíz Moreno advírtelle ao Goberno que é a Audiencia Nacional a que coordina o operativo, tras permitir a CIAIM a súa partida
As familias advirten de que a "misión está en perigo"
O buque Ártabro, que tratará de localizar e inspecionar os restos do Villa de Pitanxo, partiu a primeira hora desta tarde do porto de Vigo.
Contra ás 14:45 o barco abandonaba o peirao vigués con destino ás augas de Terra Nova, no Canadá, onde en febreiro de 2022 afundía o pesqueiro galego, nun naufraxio no que morreron 21 dos 24 mariñeiros que ían a bordo.
A saída do barco de inspección foi comunicada este mércores á mañá ás familias desas 21 vítimas, e chega despois de que o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana formalizase con ACSM Shipping o contrato de baixada ao pecio.
Así, este martes o Ministerio enviaba finalmente o contrato á empresa adxudicataria e, unha vez asinado, informouse á Audiencia Nacional coa intención de que este mesmo mércores puidese saír cara a augas canadenses "para a operación de localización e toma de imaxes" do pesqueiro.
Todo iso despois de que ACSM Shipping chegase a ameazar con non levar a cabo a baixada ao Villa de Pitanxo se Transportes non asinaba o contrato antes de que concluíse o prazo.
Ata o Canadá viaxará o buque Ártabro, que terá como misión rastrexar unha superficie de 25 quilómetros cadrados cada día. Unha vez atopado o pecio, enviará un robot submarino para tomar imaxes dos restos do Villa de Pitanxo.
Mobilizar o barco co material necesario para inspeccionar o fondo mariño, entre outras cousas cun sonar de varrido lateral, custará 203.014 euros, mentres que por cada xornada de navegación ata chegar a Terra Nova, un total de 16 días, recibirá 67.012 euros ao día.
Ademais, a empresa traballará un máximo de 15 días na zona do afundimento, polos que cobrará outros 67.012 euros diarios; e contémplanse un máximo de 10 días en 'caseta-by', que supoñerían 56.960 euros por cada xornada que resulte inactiva por accidente ou mal tempo.
Esta operación pretender servir de apoio á investigación desta catástrofe que, de maneira paralela, están a realizar a CIAIM e, no ámbito xudicial, a Audiencia Nacional; para o que viaxarán no barco peritos designados polo tribunal e un membro da comisión.
O xuíz Moreno advírtelle ao Goberno que é a Audiencia Nacional a que coordina o operativo
O titular do Xulgado Central de Instrución número 2, Ismael Moreno, dirixiuse ao Ministerio de Transportes, organismo do que depende a Comisión de Investigación de Accidentes e Incidentes Marítimos (CIAIM), para reiterar que a coordinación da baixada ao pecio compete á Audiencia Nacional, como xa fixo nun escrito do pasado 9 de maio, segundo informan fontes xurídicas.
Fíxoo tras coñecer que o barco que debe buscar os restos do Villa de Pitanxo tiña previsto saír este mércores, segundo o oficio remitido ao xulgado pola Comisión, que lle informou desa partida, que finalmente xa se produciu.
As familias advirten de que a "misión está en perigo"
As familias dos 21 mariñeiros falecidos no naufraxio tachan de "unilateral" a decisión da CIAIM e consideran que "pon en perigo" a validez das probas que se atopen, segundo o seu portavoz, María José de Pazo.
Segundo fontes xurídicas, ademais de dirixirse ao Ministerio, o xuíz deu dous días á Fiscalía e ao resto de partes acudidas na investigación xudicial para que informen respecto diso para os efectos oportunos.
As familias denuncian que a saída do buque debe estar consensuada co xulgado e reprochan que a CIAIM estea a facer "caso omiso" aos requirimentos da Audiencia Nacional.
A expedición debe contar coa intervención dos peritos xudiciais e das partes e da propia CIAIM, que enviará un dos seus membros.