Abre o tramo Palas-Melide da A-54 e o Melide-Arzúa farao en dúas fases; a primeira, no verán
Abre o tramo Palas-Melide da A-54 e o Melide-Arzúa farao en dúas fases; a primeira, no verán
O ministro de Transportes pide "paciencia" e asegura: "Xa queda pouco para ter totalmente concluída esta autovía"
Puente recomenda aos vehículos pesados que sigan usando a N-547 ata que estea aberto o último tramo
O ministro de Transportes, Óscar Puente, deixou aberto este luns o percorrido da autovía A-54 entre Melide (A Coruña) e Palas de Rei (Lugo) e avanzou que o último tramo, entre Melide e Arzúa (A Coruña), abrirá en dúas fases, unha no verán e outra antes de final de ano.
O ministro inaugurou a posta en servizo deste treito de 12 quilómetros da autovía A-54 que une Santiago con Lugo no viaduto do Pambre.
Os 16 quilómetros da A-54 que restan por abrir, entre Melide e Arzúa, entrarán en servizo antes de final de ano; unha parte no verán e o resto, no último trimestre.
"Abrimos a metade dos 94 quilómetros desta autovía desde 2019, cando abrimos ao tramo A Lavacolla-Arzúa", detallou sobre a acción do actual Goberno. O ministro pediu "paciencia" despois de tantos anos de espera e indicou: "Xa queda pouco para ter totalmente concluída esta autovía".
Esta autovía acumula anos de atrasos. O primeiro tramo, entre Santiago e A Lavacolla, inaugurouse en 1999. Hai máis de 20 anos que esta autovía comprometeuse para estar lista en 2010.
Os alcaldes de Melide e Palas confían en que se cumpran os prazos de finalización da autovía
Á inauguración do penúltimo treito da autovía A-54 que une Santiago con Lugo acudiron os alcaldes de Melide e Palas.
O rexedor de Melide saúda a apertura deste tramo e confía en que se cumpran os prazos para que toda a autovía entre en servizo antes de que remate o ano. "Non teño por que desconfiar da súa palabra", indicou. José Manuel Pérez Penas aclarou que o tramo que entrará en servizo no verán será o que une Melide e Santiso, duns 4 ou 5 quilómetros.
Na mesma idea incidiu o rexedor de Palas de Rei. Pablo Taboada afirma que "hoxe non é un mal día para Palas de Rei" e lembra que "levamos moitos anos esperando" pola finalización desta infraestrutura que, segundo dixo, "é moi importante para vertebrar a Galicia interior e para darlle accesibilidade ao noso concello tanto cara a Santiago como cara a Lugo".
O rexedor confía en que a autovía "afecte positivamente ao tecido empresarial da nosa vila", xa que estarán "a un paso de Santiago e do aeroporto".
Un tramo complexo que levaba anos en obras
O treito de 12 quilómetros que hoxe abriu ao tráfico contou cun investimento de 100 millóns de euros. Inclúe 17 estruturas moi complexas e, segundo o ministro, a construción do viaduto atrasou o proxecto inicial debido ao coidado ambiental, pois se ampliou a idea da primeira formulación para protexer o Valle Serra do Careón e a especie endémica única en Galicia do arbusto 'santolina melidensis', ademais de lograr así unha mellora do impacto visual.
Un dos puntos sobre os que fixo fincapé Puente é que se expuxeron "tamén unha serie de medidas na contorna da glorieta do núcleo de Melide para garantir a fluidez da circulación que o atravesará tras a apertura deste tramo" ante a preocupación existente no municipio sobre os problemas de tráfico que pode carrexar.
En concreto, modificouse a xeometría da glorieta para facilitar a manobra de xiro dos vehículos pesados que usen o novo tramo da autovía ata Melide, instaláronse semáforos para adaptar a súa capacidade en tempo real á demanda de tráfico e peonil, á vez que se recomendou aos vehículos pesados seguir usando a N-547 ata que se finalice o último tramo para minimizar os xiros. Ademais, trabállase para mellorar a ligazón de Remonde.
Durante o acto, unha vintena de persoas concentrouse tras pancartas de 'Altri non' e ao berro de "A auga é nosa e non dá celulosa", contra o proxecto de Greenfiber -empresa do grupo portugués Altri- para abrir unha fábrica de lyocell -unha fibra semisintética ecolóxica- en Palas de Rei con madeira de bosques galegos e que tramita a Xunta.