Renfe e o Adif retirarán pola noite o tren descarrilado en Madrid para non afectar á circulación
Renfe e o Adif retirarán pola noite o tren descarrilado en Madrid para non afectar á circulación
O plan para liberar a vía tras o accidente do 19 de outubro inclúe o fraccionamento do tren en pezas
Tras a decisión de non retirar o vehículo a pasada fin de semana para non interromper as viaxes, farase durante varias noites
O Adif e Renfe retirarán o tren sen pasaxeiros que descarrilou en Madrid o pasado sábado 19 de outubro, no túnel de alta velocidade entre as estacións. Farano por pezas e en horario nocturno para evitar interrupcións nas circulacións.
Para liberar a vía afectada, o plan deseñado por ambas as empresas públicas inclúe o fraccionamento do tren en varias pezas, que serán extraídas do túnel de maneira progresiva.
"Esta operación, que representa un esforzo técnico e loxístico sen precedentes no ámbito ferroviario, deseñouse para restablecer a operatividade das vías afectadas no menor tempo posible, dando prioridade, ao mesmo tempo, á seguridade dos pasaxeiros e do persoal involucrado", defenden ambas as compañías nun comunicado.
Fontes do sector explican que a brigada de socorro de Renfe será a encargada destas tarefas e, posteriormente, será a brigada de incidencias do Adif a que actúe sobre a infraestrutura danada.
A previsión inicial do Ministerio de Transportes e Mobilidade Sostible era retirar o tren a pasada fin de semana, con cortes puntuais na circulación, volvendo saír os trens do Levante e chegar a Atocha no canto de Chamartín, como é habitual.
Con todo, o pasado xoves, fontes do Adif e Renfe aseguraron que a circulación non se ía ver interrompida durante a fin de semana, polo que o tren non ía ser retirado do túnel.
Agora, este novo plan permitirá extraer o tren sen afectar á circulación, nin de alta velocidade nin de proximidade, ao realizarse pola noite e en varios días.
Investigación dos acontecementos
O informe preliminar do accidente xa confirmou que o convoi foi "á deriva e a gran velocidade" durante máis de 4 quilómetros.
A Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAB) xa publicou o expediente que estudará este accidente, no que explica de forma resumida os acontecementos que tiveron lugar neste túnel de alta velocidade que une Chamartín e Atocha.
Trátase do tren 97015, que partiu de La Sagra (Toledo) con destino aos talleres de Fuencarral (Madrid). Estaba formado por dúas unidades do tren rexional de alta velocidade serie 114, a primeira remolcando a segunda -que estaba avariada-, cunha tripulación formada por un maquinista e dous técnicos de mantemento.
O tren circulou polo túnel de alta velocidade de Atocha a Chamartín, pero á entrada da estación de Chamartín a unidade remolcadora sufriu un fallo de tracción que lle impediu subir a rampla de entrada á estación.
Para superar a rampla, o maquinista e o posto de mando acordaron que o tren retrocedese para tomar impulso desde un tramo máis chairo. Mentres se preparaba esta manobra, a unidade de tren avariada soltouse do seu enganche e comezou a derivar túnel abaixo sen freos, sen batería e cos dous técnicos a bordo.
Despois de máis de catro quilómetros de deriva polo túnel (con pendentes de entre 12 e 30 milésimas), a unidade chegou a gran velocidade ao posto de banalización da estación de Jardín Botánico, onde foi cambiada da vía 1 á 2, polo que, na seguinte curva tras o cambio de vía, a unidade descarrilou e saíu pola tanxente, chocando contra o muro do túnel.
Os tres primeiros coches da unidade envorcaron, mentres que o cuarto permaneceu descarrilado, pero en posición vertical. Tras escorregar durante unha certa distancia perdendo velocidade, a unidade acabou por deterse.
"Os dous técnicos de mantemento que ían a bordo do tren puideron escapar sans e salvos despois de que este se detivese. Non houbo vítimas mortais nin feridos graves, pero si danos serios, tanto na unidade accidentada como na infraestrutura do túnel", apunta o informe.