Repsol estrea terminal no porto exterior coruñés coa chegada do primeiro petroleiro
Repsol estrea terminal no porto exterior coruñés coa chegada do primeiro petroleiro
A petroleira concentrará en Punta Langosteira o seu tráfico a partir de 2027
A petroleira Repsol inaugurou este venres a súa nova terminal no porto exterior da Coruña, en Punta Langosteira, en Arteixo, na que se investiu 126 millóns de euros, coa segunda fase xa iniciada para que todo o tráfico de cru e produtos derivados estea concentrado alí a partir de 2027, cando finaliza a concesión no peirao interior.
Así o destacou o presidente de Repsol, Antonio Brufau, durante a súa intervención no acto de inauguración. Brufau reafirmou a aposta da compañía pola refinería da Coruña, como "activo crítico" e "punto estratéxico clave" para a firma, e asegurou que vai seguir producindo nos próximos anos pero "con menos emisións de CO2" e con novos produtos descarbonizados.
Pola súa banda, o presidente da Xunta de Galicia, Alfonso Rueda, considerou que esta nova infraestrutura dá sentido ao que era "unha aposta, unha idea", o proxecto de porto exterior que se iniciou hai 20 anos. Lembrou que tivo a implicación de moitas administracións de distintas cores políticas e celebrou "este final".
Primeiro buque que achega cru á refinería a través de Punta Langosteira
Antes do acto, percorreron as novas instalacións portuarias, que van permitir operar os tráficos de cru do complexo industrial de Repsol da Coruña, e inauguraron unha placa no peirao onde se atopa atracado o petroleiro Front Ocelot, procedente de Noruega, o primeiro que atracou na terminal.
O petroleiro leva 100.000 toneladas de cru, das que descargará 20.000 no porto exterior antes de continuar navegación cara a Bilbao. Este material será transportado a través de 7 quilómetros de tubaxes, case 4 delas de poliduto, ata a refinería que Repsol ten en Meicende.
Repsol critica a política europea de descarbonización
Durante o acto o presidente de Repsol lanzou tamén unha reflexión sobre que Europa "non está a avanzar na dirección adecuada" ao poñer "a énfase na sustentabilidade" co horizonte da descarbonización en 2050 "obviando outros aspectos como a seguridade da subministración e o custo desa subministración" o que supón "esquecerse da industria".
Por iso, instou á UE a "modular as cousas" e mirar o modelo estadounidense de apoio á industria para a descarbonización.
Neste sentido, Alfonso Rueda tamén coincidiu en que as administracións "acertan" se fan o que os empresarios esperan delas, no sentido de non poñerlles dificultades e eliminar obstáculos para axudarlles e tentar asignar recursos "a quen demostrou que sabe facer ben as cousas", como Repsol.