Transportes ve "grave" o descarrilamento de Madrid e anuncia unha investigación técnica
Transportes ve "grave" o descarrilamento de Madrid e anuncia unha investigación técnica
O expediente realizado polo Goberno destaca que non houbese nin vítimas mortais nin feridos graves
O Ministerio de Transportes e Mobilidade sostible fixo público o expediente sobre o descarrilamento dun tren no túnel entre as estacións madrileñas de Atocha e Chamartín o pasado sábado. No documento cualifícase de "accidente grave" o ocorrido e anuncian que farán "de maneira obrigatoria" unha investigación técnica.
No informe relátase que o tren, formado por dúas unidades do rexional de alta velocidade, unha das cales estaba avariada e ía remolcada por outra, partiu da Sagra con destino os talleres de Fuencarral.
Á entrada da estación de Chamartín, a unidade de cabeza (remolcadora) sufriu un fallo de tracción que lle impediu subir a rampla de entrada á estación.
Para superar o obstáculo, o maquinista e o posto de mando acordaron que o tren retrocedese para tomar impulso desde un tramo máis chairo, pero mentres se preparaba esta manobra a unidade de tren avariada (a remolcada) soltouse do seu enganche e comezou a derivar túnel abaixo sen freos, sen batería e cos dous técnicos a bordo.
Despois de máis de catro quilómetros de deriva polo túnel, a unidade chegou a gran velocidade á estación de Xardín Botánico, onde foi cambiada da vía 1 á 2; na seguinte curva, tras o cambio de vía, a unidade descarrilou e saíuse pola tanxente, chocando contra o muro do túnel.
Os tres primeiros coches envorcaron, mentres que o cuarto permaneceu descarrilado, pero en posición vertical; e, aos poucos, foi perdendo velocidade ata que se detivo.
O documento destaca que os dous técnicos de mantemento que ían a bordo do tren puideron escapar sans e salvos, e destacaron que non houbese nin vítimas mortais nin feridos graves, unicamente danos serios, tanto na unidade accidentada como na infraestrutura do túnel.
O xestor da infraestrutura ferroviaria, Adif, garantiu que as empresas ferroviarias poderán seguir prestando os servizos Valencia-Madrid con chegada a Chamartín, tal e como estivo ocorrendo esta semana e antes do descarrilamento da pasada fin de semana, que desatou o caos no transporte ferroviario.
As tres empresas que operan a alta velocidade (Renfe, coas súas dúas marcas AVE e Avlo; Ouigo e Iryo) confirmaron a Efe que a fin de semana operarán con normalidade desde Chamartín cara ao corredor de Levante, que era o afectado por este incidente. Nun principio manexouse a posibilidade de que tivesen saída e entrada en Atocha en lugar de en Chamartín.