O fallo dun antivirus que afecta a Microsoft provoca atrasos aéreos e problemas en numerosas empresas e institucións de todo o mundo
O fallo dun antivirus que afecta a Microsoft provoca atrasos aéreos e problemas en numerosas empresas e institucións de todo o mundo
O fallo dun antivirus que afecta a Microsoft provoca atrasos aéreos e problemas en numerosas empresas e institucións de todo o mundo
Varios departamentos da Xunta e algúns servizos do Sergas, xestor de hospitais e centros públicos de saúde, atópanse afectados
Os bancos e os pagos con tarxetas non se viron afectados nun principio pola caída do sistema, e Bizum sinala que a súa operativa puido verse afectada "temporalmente"
Canceláronse 105 voos e unhas 5.000 estacións de servizo de toda España víronse tamén afectadas
Varios departamentos da Xunta e algúns servizos do Sergas, xestor de hospitais e centros públicos de saúde, atópanse afectados polos problemas informáticos rexistrados noutros puntos de España e de varios países vinculados á firma Crowdstrike,
Fontes da Xunta indicaron que están a avaliar o alcance do impacto do problema informático e sinalaron que algúns servidores da Xunta atópanse afectados, o que impide as conexións telemáticas.
Asimesmo, outras fontes sinalaron que hai algúns centros do Sergas afectados, aínda que indicaron que o sistema informático dese organismo é independente do da Xunta. Algúns usuarios tiveron problemas para seren atendidos.
Unhas 5.000 estacións de servizo de toda España, asociadas na confederación nacional, víronse tamén afectadas por este fallo. Moitos problemas tamén nalgúns comercios polos fallos para os pagos con tarxeta.
Unha actualización defectuosa da plataforma de seguridade informática CrowdStrike é a orixe do fallo sufrido nos sistemas de Microsoft que está a provocar problemas en numerosas empresas, entre elas do sector aéreo, financeiro, medios de comunicación, e tamén noutras industrias.
A empresa admitiu que un fallo nunha actualización da súa plataforma CrowdStrike Falcon provocou o caos, e asegura que xa traballa para reverter estes cambios.
Segundo recolle Downdetector, un sitio web que monitorea as interrupcións, desde a pasada noite están a rexistrarse picos repentinos de incidencias en distintos sitios web que inclúen aplicacións de Microsoft.
Uns problemas que comezaron a detectarse nos Estados Unidos e que se foron estendendo a distintas partes do mundo.
En Microsoft Azure, a plataforma de computación na nube para administrar aplicacións e servizos, confirmaron en redes sociais que se estaban rexistrando problemas e que estaban a investigar e traballar na súa resolución.
Esta interrupción do software vinculado aos sistemas de Microsoft provocou que, no caso de España, estean a producirse alteracións nos sistemas de Aena e nos aeroportos da rede, o cal xa avisan que podería provocar atrasos.
Os atrasos nas saídas e chegadas dalgúns voos aos aeroportos galegos foron comparativamente inferiores aos rexistrados noutros de España con maior tráfico aéreo tras ao fallo sufrido este venres nos sistemas de Microsoft, informaron fontes de Aena.
Nos aeroportos da Coruña e Vigo houbo pequenos atrasos de 15 a 20 minutos nalgúns voos, mentres que no de Santiago de Compostela, de maior tráfico, chegou nalgún caso para ser dunha hora, precisaron a Efe fontes de Aena, xestor dos tres aeródromos galegos.
Engadiron que no aeroporto da capital galego houbo tamén unha cancelación do voo de Zúrich, pero sinalaron que non poden precisar as causas exactas e se foi consecuencia do fallo informático. Aena restableceu xa os seus principais sistemas. O fallo obrigou ás aerolíneas a realizar 105 cancelacións no conxunto de España.
Mentres, as operacións están a desenvolverse cos sistemas manuais, segundo indica Aena e confirman aeroliñas como Iberia. O ministro de Transportes, Óscar Puente, di que España non se viu especialmente afectada.
Debido aos problemas nos servizos na nube na rexión central dos Estados Unidos, esta pasada noite a aeroliña de baixo custo estadounidense Frontier Airlines informou da cancelación de varios voos e a suspensión temporal de operacións ante os problemas na reserva, o check-in, o acceso á tarxeta de embarque.
Os grandes bancos españois non se están vendo afectados "polo momento" da caída mundial de parte dos servizos de Microsoft, nin tampouco os pagos con tarxetas en España, informou Redsys, a plataforma que serve de intermediario nunha gran parte dos pagos, incluídos en liña.
Bizum enviou unha mensaxe a través da rede social X para sinalar que a súa operativa puido verse afectada "temporalmente" o fallo global que experimentou Microsoft.
Non é un incidente de seguridade nin un ciberataque
O conselleiro delegado de Crowdstrike, George Kurtz, subliñou na rede social X que o ocorrido non é un incidente de seguridade nin un ciberataque, senón un problema illado para o que xa se atopou unha solución e para o que se está dando soporte aos clientes a fin de que obteñan as últimas actualizacións.
Segundo explican expertos informáticos, a última actualización de controladores de Falcon contiña erros; inmediatamente colapsou Azure, a plataforma de computación na nube creado por Microsoft para construír, probar, despregar e administrar aplicacións e servizos utilizando a súa infraestrutura global.
Iso provocou a aparición dos pantallazos azuis ou "da morte" que en todo o mundo mostraban que os sistemas deixaran de funcionar, e que había que reiniciar os servidores.
Segundo explicou Microsoft, este cambio de configuración nunha parte da carga de traballo dos servidores de Azure provocou unha interrupción de almacenamento e de procesamento que afectou os servizos de Microsoft 365.