UXT e CCOO anuncian unha folga de catro días en Iberia do 5 ao 8 de xaneiro
UXT e CCOO anuncian unha folga de catro días en Iberia do 5 ao 8 de xaneiro
Esta convocatoria foi considerada como "inxustificada" pola compañía, porque fixo unha oferta "ambiciosa"
As centrais suspenderon o pasado mércores un anuncio de folga que se estendía aos días 29 e 31 de decembro, para continuar negociando coa compañía, coa presenza do Ministerio de Transportes. Nese foro non se alcanzou ningún acordo e reactivaron a protesta para os días 5 ao 8 de xaneiro.
Esta protesta prodúcese despois de que Iberia perdese o servizo en terra en oito dos principais aeroportos do país. Isto obriga a subrogar aos traballadores de cada un dos aeroportos nos que Iberia deixará de operar nas compañías gañadoras de cada praza.
Os sindicatos están en contra desa subrogación, xa que supón saír do paraugas de Iberia, aínda que continúen amparados polo convenio do sector. Piden que Iberia faga autoservizo en terra para todas as empresas do grupo IAG, ao que pertencen xunto con British Airways, Vueling, Aer Lingus e Level.
Iberia propuxo crear un modelo "híbrido" participado por unha empresa do Grupo IAG, "incluso explorando a posibilidade de que ese vehículo fose 100 % do grupo nos aeroportos onde tivese sentido", que realizaría o servizo en terra para todas as aeroliñas do Grupo IAG nos oito aeroportos, segundo explican nunha nota.
Os sindicatos non aceptan ese proxecto conxunto cunha nova empresa non participada por Iberia "sen aplicar o vixente convenio de Iberia e asumir a responsabilidade dos custos dos traballadores". Piden, polo tanto, que unha empresa participada ao 100 % por Iberia xestione o autoservizo en terra para o Grupo IAG.
Os sindicatos piden un plan de viabilidade do negocio do servizo en terra de Iberia, buscan solucións para os oito aeroportos afectados, nos que os traballadores deben quedar amparados polo convenio de Iberia e un ERE pactado.
Tamén sinalan que prestar servizo para toda IAG supoñería manter aos traballadores con maiores custos salariais, mentres que os de menores niveis traspasaríanse ás empresas que gañaron os concursos, dándolles unha vantaxe competitiva.
A aeroliña insiste en que todos os postos de traballo nos servizos de terra dos oito aeroportos están garantidos pola subrogación, o que non supón nin a destrución de emprego nin a eliminación dos postos de traballo. Isto tamén asegura as condicións laborais pactadas.
Iberia lamenta que os sindicatos rompan o diálogo coa compañía e retomen a convocatoria dunha folga "inxustificada", polo que as súas propostas "quedan automaticamente retiradas" e "a única solución contemplada é a subrogación ás empresas adxudicatarias do concurso".
As centrais sinalan na súa nota que o representante do Ministerio de Transportes expuxo alternativas para establecer novos leitos de negociación e tratar de alcanzar un acordo para os traballadores dos aeroportos afectados pola perda de licenzas de servizo en terra.
A filial de servizos portuarios de Iberia conta con 8.000 traballadores, dos que 4.300 estarían afectados pola subrogación.