Os novos operadores de tren non chegarán a Galicia ata dentro de dous anos
Os novos operadores de tren non chegarán a Galicia ata dentro de dous anos
Adif inicia a liberalización do transporte ferroviario de viaxeiros entre Galicia e Madrid
A conexión podería incrementarse con 32 novos servizos diarios
O xestor da infraestrutura ferroviaria, Adif, iniciou a segunda fase da liberalización do transporte ferroviario de viaxeiros, a través dunha oferta de capacidade marco en tres novos corredores para chegar ao 70 % da poboación.
Segundo comunicou este martes nunha nota de prensa, o primeiro paso deste proceso é a publicación da información preliminar sobre a oferta de capacidade marco para estes tres novos corredores que unirán Madrid con Galicia, Madrid con Asturias/Cantabria e Madrid con Cádiz/Huelva, e que en total, sumarán 72 novos servizos diarios.
Nesta información expóñense as liñas nas que se realiza dita oferta de capacidade marco e as franxas horarias dispoñibles para circular, en concreto, contémplanse 32 sucos por día no caso da conexión entre Madrid e Galicia, 24 entre Madrid e Asturias/Cantabria e 16 na liña entre Madrid e Cádiz / Huelva.
Deste xeito, sinala Adif, as operadoras ferroviarias poderán adiantar a súa análise e avanzar na configuración, no seu caso, dos seus plans de negocio.
Posteriormente, no primeiro trimestre de 2025, Adif publicará o calendario do proceso e as regras para o seu desenvolvemento conforme a criterios "obxectivos, transparentes e non discriminatorios", que, ademais, maximicen o uso da rede ferroviaria.
A primeira fase da liberalización culminou en 2020 e que comprendía as liñas de alta velocidade entre Madrid e Barcelona, así como os corredores Madrid-Comunidade Valenciana e Madrid-Sevilla/Málaga.
Nesta segunda fase, proponse a posibilidade de formalizar acordos marco plurianuais entre Adif e as empresas ferroviarias co obxectivo de proporcionar unha maior seguridade xurídica e facilitar unha óptima planificación de horarios e operativas.
O proceso estará supervisado pola Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) e está previsto que conclúa a finais de 2026.
Adif estima que se na primeira oferta de capacidade marco víronse beneficiadas 15 provincias, que supoñían o 54 % da poboación española, nesta segunda fase sumaríanse 13 provincias máis, alcanzando practicamente ao 70 % da poboación.
En calquera caso, trátase de liñas, todas elas, con distintos anchos de vía, polo que ningún dos novos operadores (Ouigo ou Iryo) están actualmente preparados para operar nelas, ao necesitar trens que poidan cambiar o seu ancho.
En concreto, na ruta a Galicia, o ancho internacional (1.435 mm entre carrís) chega só ata Ourense e despois é ancho ibérico (1.665 mm).
Renfe chega actualmente con trens que cambian o ancho, os últimos son os trens de alta velocidade Avril que fabrica Talgo, empresa que ten uns problemas de capacidade que provocaron un atraso de máis de dous anos na súa entrega.