MG considera instalar en Galicia a súa primeira fábrica de coches eléctricos en Europa
MG considera instalar en Galicia a súa primeira fábrica de coches eléctricos en Europa
A penalización arancelaria impulsa a chinesa SAIC, matriz de MG, a deslocalizar a produción cara á UE
A empresa tomará a decisión antes do 30 de setembro para que a factoría estea operativa en 2027
Con Galicia rivalizan outras comunidades autónomas, Hungría ou Chequia para lograr esta fábrica
A China xa fabrica máis da metade dos vehículos eléctricos que se venden en todo o mundo. A marca de automóbiles MG, propiedade do fabricante chinés SAIC Motor, valora instalar en Galicia a súa primeira fábrica de coches eléctricos en Europa, na que producirá os vehículos que venderá a firma nos diferentes mercados europeos nos que opera.
Unha decisión que a empresa tomará antes do 30 de setembro co obxectivo de producir na futura planta europea o seu primeiro vehículo tres anos despois, durante o último trimestre de 2027.
Con todo, na terna máis aló de España, o grupo estuda tamén localizar a fábrica noutro país como Hungría, onde BYD vai levantar o seu emprazamento europeo, ou República Checa debido aos menores custos laborais.
Unha vantaxe de España sería que está máis preto e mellor comunicada por barco co Reino Unido, un mercado crave para MG debido á súa orixe británica.
De feito, xa se mantiveron contactos con varias comunidades autónomas, entre elas, Cantabria, Galicia e Aragón, que xa se ofreceron para facilitar os investimentos do grupo chinés.
Crise de aranceis
Con esta decisión de levantar unha fábrica en Europa, o obxectivo principal de MG, entre outros, sería evitar os aranceis aplicados á importación de vehículos eléctricos procedentes da China que ingresen no mercado da Unión Europea.
Nestes momentos, SAIC pediu unha audiencia coa Comisión Europea para discutir a aplicación dos aranceis que, no seu caso concreto, son de case o 38% máis o 10% que xa se aplica para o resto de vehículos híbridos e de combustión importados desde o xigante asiático.
O fabricante prevé rexistrar unhas vendas na contorna das 250.000 unidades da súa marca MG en toda Europa en 2024, unhas cifras que permiten localizar parte da produción no continente.
España, un mercado prioritario
Só en España, o grupo alcanzaba a principios de semana a cifra de 50.000 unidades comercializadas desde o seu regreso ao mercado nacional en marzo de 2021.
Así, MG indica que "se consolidou como un dos actores de referencia" no mercado español e posicionou nalgúns meses do ano a dous dos seus modelos como o coche máis vendido de España (ZS, agosto, setembro e decembro de 2023) e eléctrico MG4 (abril de 2023).
MG tamén sinalou a creación dunha rede de servizos con preto de 100 puntos integrais que cobren todo o territorio español, ademais dun hub loxístico con sede en Barcelona, desde onde se xestionan as operacións de vehículos MG para todo o sur de Europa.
Así mesmo, destacou que en menos de 40 meses xerou en España máis de 500 empregos directos, e máis de 1.000 indirectos relacionados coa súa actividade.