O barco que inspeccionará o Villa de Pitanxo prevé saír de Vigo hoxe á tarde
O barco que inspeccionará o Villa de Pitanxo prevé saír de Vigo hoxe á tarde
Este martes o Ministerio enviaba finalmente o contrato á empresa adxudicataria e, unha vez asinado, informouse a Audiencia Nacional
O barco que vai tratar de localizar e inspeccionar o pecio do Villa de Pitanxo, prevé saír do porto de Vigo na tarde deste mércores, 17 de maio, para iniciar os traballos en augas de Terra Nova, no Canadá.
Segundo informan fontes da Delegación do Goberno en Galicia, así o trasladou o martes a Comisión de Investigación de Accidentes e Incidentes Marítimos (CIAIM) a través un oficio remitido á Audiencia Nacional, órgano xudicial encargado da investigación deste suceso en augas de Terra Nova, en febreiro de 2022, e que acabou coa vida de 21 dos 24 mariñeiros que ían a bordo.
A saída do barco de inspección xa foi comunicada tamén este mércores ás familias desa 21 vítimas, e chega despois de que o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana formalizase con ACSM Shipping o contrato de baixada ao pecio, tal e como trasladaba o delegado do Goberno, José Ramón Gómez Besteiro.
Así, este martes o Ministerio enviaba finalmente o contrato á empresa adxudicataria e, unha vez asinado, informouse á Audiencia Nacional coa intención de que este mesmo mércores poida saír cara a augas canadenses "para a operación de localización e toma de imaxes" do pesqueiro.
Todo iso despois de que ACSM Shipping chegase a ameazar con non levar a cabo a baixada ao Villa de Pitanxo se Transportes non asinaba o contrato antes de que concluíse o prazo.
Ata o Canadá viaxará o buque Ártabro, que terá como misión rastrexar unha superficie de 25 quilómetros cadrados cada día. Unha vez atopado o pecio, enviará un robot submarino para tomar imaxes dos restos do Villa de Pitanxo.
Mobilizar o barco co material necesario para inspeccionar o fondo mariño, entre outras cousas cun sonar de varrido lateral, custará 203.014 euros, mentres que por cada xornada de navegación ata chegar a Terra Nova, un total de 16 días, recibirá 67.012 euros ao día.
Ademais, a empresa traballará un máximo de 15 días na zona do afundimento, polos que cobrará outros 67.012 euros diarios; e contémplanse un máximo de 10 días en 'caseta-by', que supoñerían 56.960 euros por cada xornada que resulte inactiva por accidente ou mal tempo.
Esta operación pretender servir de apoio á investigación desta catástrofe que, de maneira paralela, están a realizar a CIAIM e, no ámbito xudicial, a Audiencia Nacional; para o que viaxarán no barco peritos designados polo tribunal e un membro da comisión.