Publicador de contidos
Publicador de contidos

O Goberno veta a OPA húngara sobre Talgo "por razóns de seguridade nacional"

O Goberno veta a OPA húngara sobre Talgo "por razóns de seguridade nacional"

Para o Goberno, Talgo é unha empresa estratéxica dentro dun sector clave para a seguridade económica, a cohesión territorial e o desenvolvemento industrial de España

G24.gal 27/08/2024 13:01 Última actualización 27/08/2024 15:14

O Goberno rexeitou este martes a OPA presentada polo grupo húngaro Ganz Mavag (Magyar Vagon) sobre Talgo alegando riscos "insalvables" para a protección dos intereses estratéxicos e da seguridade nacional de España, informou o Ministerio de Economía.

Esta autorización foi solicitada polo investidor como requisito legal previo para a execución da OPA polo 100 % de Talgo -que supoñía valorar a compañía en 620 millóns de euros- "e, por conseguinte, non poderá ter lugar", engadiu Economía nunha nota. Segundo a lexislación de investimentos estranxeiros, cando unha operación supera os 500 millóns de euros debe ser autorizada polo Executivo.

A decisión gobernamental, adoptada na reunión do Consello de Ministros, prodúcese despois de que a Xunta de Investimentos Exteriores -un órgano no que participan diversos ministerios e pilotado polo Ministerio de Economía- considerase que a compra de Talgo polo grupo húngaro conlevaría riscos "insalvables" para garantir a seguridade nacional e a orde pública.

O rexeitamento á operación prodúcese en aplicación da normativa sobre control de investimentos exteriores e con pleno respecto ao dereito comunitario e as competencias da Unión Europea sobre investimentos estranxeiros directos, protección do mercado interior e a libre circulación de capitais, agregou Economía.O marco normativo español é "equilibrado e referencia a nivel internacional" ao compatibilizar a atracción de investimentos e a defensa dos intereses nacionais, recalcou a fonte.

Para o Goberno, Talgo é unha empresa estratéxica dentro dun sector clave para a seguridade económica, a cohesión territorial e o desenvolvemento industrial de España.

O consorcio húngaro solicitou o pasado 4 de abril á CNMV a autorización da OPA sobre Talgo, dirixida ao 100 % do seu capital por un importe total de 619,3 millóns de euros e a un prezo de 5 euros por acción. A operación estaba avalada por un banco húngaro.

Distintas voces no Goberno mostraron a súa oposición a esta compra, sobre todo polas relacións entre o investidor húngaro e o goberno do controvertido Viktor Orbán, e defenderon que Talgo é unha empresa estratéxica, cunha tecnoloxía única no mundo, e desempeña un papel fundamental no transporte ferroviario.

Por iso, buscaron constituír unha alternativa española, na que trataron de implicar a Criteria, o brazo investidor da Caixa, ou ao grupo Escribano, accionista de Indra, así como a outros construtores, como o fabricante checo de bens de equipo Skoda (sen relación coa marca de coches), que expuxo mesmo unha fusión, rexeitada por Talgo.

O ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, xa anticipou o pasado mes de marzo que o Goberno faría "todo o posible" para frear esta operación, por temores aos posibles vínculos da empresa húngara coa Rusia de Putin e a extrema dereita.

En concreto, o 45 % do capital do consorcio húngaro que pretendía comprar Talgo está controlado por Corvinus, un fondo estatal húngaro, país agora gobernado por Viktor Orbán, quen recentemente entrou en conflito coa propia Unión Europea polo seu achegamento unilateral a Rusia e a súa oposición para aceptar cotas de refuxiados.

De feito, o directivo de Magyar Vagon, András Tombor, foi asesor do Goberno húngaro que tamén liderou Orbán como primeiro ministro entre 1998 e 2002.

Neste sentido, a Xunta de Investimentos Estranxeiros argumentou razóns de seguridade nacional, en liña coa mensaxe que xa lanzou Puente en abril, ao dicir que esta OPA expuña un problema estratéxico porque Talgo ten tecnoloxía que incumbe a mobilidade militar doutros países europeos como os bálticos.

Ademais, o Goberno dubidaba de se as fábricas de Magyar Vagon en Hungría tiñan a capacidade suficiente para resolver todos os problemas de produción que ten Talgo. Por iso, recentemente, representantes do Ministerio de Puente visitaron esas instalacións para axudar a tomar unha decisión.

O maior accionista de Talgo é Pegaso Transportation International, cun 40,03 % do capital, un conglomerado no que están o fondo de orixe británica Trilantic -fundado por dous ex executivos de Lehman Brothers- a familia Oriol (descendentes dos fundadores), e Torreal, a sociedade de Juan Abelló.

Teñen participacións minoritarias a familia Torrente Blasco, a través de TorrBlas (5 %); a aseguradora Santa Lucía (2,96 %) e o banco noruegués Norges (2,79 %), entre outros. O resto cotiza en bolsa.

Ao peche de 2023, a carteira de pedidos de Talgo sumaba 4.223 millóns de euros, o seu máximo histórico, impulsados sobre todo polas ampliacións de contratos existentes. Un 80 % do negocio é internacional.

Talgo ten proxectos en Alemaña, Dinamarca, Arabia Saudita, Estados Unidos, Usbequistán, Kazajstán e Exipto, ademais de en España, onde é provedor de Renfe.

A pesar de ser unha referencia no sector dos construtores ferroviarios -sobre todo pola súa tecnoloxía capaz de circular por distintos anchos de vía- a súa capacidade industrial é curta para abordar unha carteira de pedidos semellante, que Magyar di poder resolver coas súas sete fábricas-taller en diferentes puntos de Hungría.

Comisión Nacional dos Mercados de Valores (CNMV) suspendeu durante unhas horas a cotización de Talgo ata que o Goberno confirmou o rexeitamento á OPA.  Talgo volveu a cotizar ás 14.45 horas con caídas próximas ao 9%.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade