O Supremo anula parte do decreto que limita a publicidade do xogo e apostas en liña
O Supremo anula parte do decreto que limita a publicidade do xogo e apostas en liña
Trátase dos artigos que fan referencia ás actividades de promoción dirixidas a novos clientes, a aparición na publicidade de personaxes famosos e á prohibición xeneralizada para a difusión de comunicacións comerciais a través de servizos da sociedade da información
Anula os artigos que limitan a publicidade do xogo en plataformas de intercambio de vídeos así como os que regulan a posibilidade de levar a cabo a publicidade nas redes sociais
O Tribunal Supremo anulou varios artigos do decreto que limita a publicidade das actividades de xogos e apostas, impulsado polo exministro de Consumo Alberto Garzón, ao entender que varios preceptos "carecen da necesaria cobertura legal".
A Sala do contencioso administrativo estima en parte o recurso da Asociación Española de Xogo Dixital contra o Real Decreto de Comunicacións Comerciais das Actividades do Xogo, aprobado o 3 de novembro de 2020, que regula a publicidade do sector das apostas e xogos de azar en liña en España.
O decreto endurecía a regulación sobre as comunicacións comerciais establecendo que os anuncios de apostas só poderanse emitir entre a 1:00 e as 5:00 horas e desaparecendo, polo tanto, a excepción que permitía facelo durante as retransmisións deportivas.
A sentenza considera que a publicidade forma parte da liberdade de empresa e está suxeita a límites, ao tratarse dunha actividade regulada na que a intervención do Estado vén esixida pola protección a intereses superiores de carácter xeral, como os relativos á protección dos menores e os dereitos de consumidores e usuarios. Agora ben, explica que tales límites e prohibicións, en canto inciden tamén no exercicio dunha actividade empresarial lícita debe ter cobertura legal suficiente, sen que poidan regularse por normas regulamentarias independentes e desvinculadas dos criterios e límites fixados polo lexislador.
A reserva de lei non exclúe a posible colaboración normativa do regulamento aínda que non pode considerarse suficiente unha mera remisión en branco, senón que debe conter os criterios xerais ou directrices sobre os que fundar as limitacións que poden establecerse e as limitacións han de ser proporcionais ao fin que se persegue, explican os maxistrados. Respecto diso, subliñan que "determinadas limitacións ou prohibicións establecidas no decreto carecen da necesaria cobertura legal" e, por tanto, son anuladas.
Trátase dos artigos que fan referencia ás actividades de promoción dirixidas a novos clientes, a aparición na publicidade de personaxes famosos e á prohibición xeneralizada para a difusión de comunicacións comerciais a través de servizos da sociedade da información. Tamén anula os artigos que limitan a publicidade do xogo en plataformas de intercambio de vídeos así como os que regulan a posibilidade de levar a cabo a publicidade nas redes sociais.