O transporte por estrada convoca varias xornadas de folga ante o bloqueo sistemático do adianto da idade de xubilación dos profesionais
O transporte por estrada convoca varias xornadas de folga ante o bloqueo sistemático do adianto da idade de xubilación dos profesionais
O transporte por estrada convoca varias xornadas de folga ante o bloqueo sistemático do adianto da idade de xubilación dos profesionais
CCOO e UXT informarán con máis detalles dos motivos desta convocatoria, así como das datas concretas en que as levará a cabo o vindeiro luns 7 de outubro nunha conferencia de prensa
Esixen o recoñecemento patronal da penosidade e perigo da profesión e a inmediata aplicación por lei de coeficientes redutores á idade de xubilación para os condutores profesionais
CCOO e UXT anunciaron este venres a convocatoria de varias xornadas de folga no transporte por estrada, tanto no de mercadorías como no de viaxeiros. Os sindicatos xa avanzaron o pasado 30 de xullo a convocatoria de folga xeral sectorial no transporte por estrada para a segunda quincena de outubro ante o bloqueo sistemático do adianto da idade de xubilación dos profesionais por parte das distintas patronais e do Goberno.
Con todo, CCOO e UXT informarán con máis detalles dos motivos desta convocatoria, así como das datas concretas nas que levará a cabo o vindeiro luns 7 de outubro nunha conferencia de prensa, segundo indicaron nunha nota.
En xullo, os sindicatos explicaron que o sistema legal en España recolle o posible adianto da idade de xubilación mediante a xubilación parcial e o mecanismo de coeficientes redutores por razón da actividade, pero ningún deles acaba de facerse efectivo para os condutores profesionais.
Xa se solicitou en 2011 -coa lexislación anterior á reforma da Lei de Seguridade Social levada a cabo en 2022- a aplicación de coeficientes redutores para persoas condutoras de vehículos pesados e, despois de trece anos, "o expediente non se resolveu e continúa no caixón", de acordo con os sindicatos.
Ao seu xuízo, o Goberno debía desenvolver mediante regulamento a Lei de Seguridade Social para establecer os procedementos para solicitar a aplicación de coeficientes redutores que puidesen aplicarse a esta profesión, pero xa van dous anos de bloqueo, denuncian.
Doutra banda, o acceso á xubilación parcial condiciónase á aceptación empresarial cando se trata dun dereito propio da persoa traballadora e, ademais, se sobrecarga desde o 2011 cun sobrecusto de Seguridade Social á empresa, que debe pagar a seguridade social do xubilado parcial, e da persoa que o substitúe.
Para CCOO e UXT, é evidente que, se o acceso á xubilación parcial depende da concesión da empresa e esta dobra os seus custos de seguridade social concedéndoa, "as solicitudes denéguense por todas as partes e o sistema non sirva".
Os sindicatos avogan pola aplicación das mesmas regras que as que se aplican á industria manufactureira, "e tampouco nolas conceden", lamentan. Esixen, por tanto, o recoñecemento patronal da penosidade e perigo da profesión e a inmediata aplicación por lei de coeficientes redutores á idade de xubilación para os condutores profesionais.
Tamén solicitan que se contemple por convenio unha xubilación parcial con contrato de substitución, voluntaria para a persoa condutora que poida acumular de forma seguida a porcentaxe que ten que traballar e no seu lugar entre unha persoa nova. Esta sería unha solución provisional ata que se fosen acumulando coeficientes redutores, sinalaron en xullo pasado os sindicatos.
Por iso, a folga xeral sectorial convocada non é unicamente para esixir a regulación ao Goberno, senón é "contra as patronais do transporte por estrada porque son responsables directas das nosas condicións de traballo e de garantir a seguridade e saúde das persoas condutoras de idade avanzada".