Unha parte das verteduras do buque accidentado en Xibraltar toca a costa
Unha parte das verteduras do buque accidentado en Xibraltar toca a costa
O alcalde de La Línea di: "É unha vertedura importante, pero non é unha traxedia"
O buque portaba no momento do accidente 250 toneladas de gasóleo, 215 toneladas de fuel óleo pesado e 27 toneladas de aceite lubricante
As tarefas de extracción do gasóleo que portaba o buque que o pasado luns chocou cun metaneiro e permanece na cara a este de Xibraltar, concluíron este venres con éxito. Aínda así, ás costas da Liña e do Peñón chegaron manchas das verteduras producidas tras o accidente.
O buque portaba no momento do accidente 250 toneladas de gasóleo, 215 toneladas de fuel óleo pesado e 27 toneladas de aceite lubricante.
Na extracción realizada desde o xoves bombeouse fóra do barco o gasóleo, salvo unhas cinco toneladas para permitir o funcionamento da maquinaria do buque, e agora iniciouse a extracción do fuel óleo pesado e do lubricante.
Mentres, á praia de Poñente da Liña da Concepción (Cádiz) chegou hoxe unha mancha de entre 50 e 75 metros, resultado da vertedura que se produciu onte desde o barco e cuxa magnitude non foi aínda cuantificada.
A Consellería de Saúde e Consumo de Andalucía declarou a prohibición do baño nesta praia, en cuxa beira foi achada "sucidade composta por residuos aceitosos (carburantes, aceites lubricantes e presenza de contaminación de substancias químicas) xunto con outros restos arrastrados pola marea".
Por iso, acordoou a zona afectada, uns 150 metros, na que traballou un dispositivo de limpeza do concello que xa eliminou os residuos.
"O que entrou é unha vertedura preocupante, pero non é unha traxedia", afirmou o alcalde da Liña, Juan Franco, que explicou que os dispositivos retiraron xa 4.000 quilos do aceite vertido ao mar, "a metade da vertedura".
Seis efectivos da empresa Oil Spill Response Limited (OSRL), encargada da acción de descontaminación, inspeccionaron a costa da Rocha, na que tamén se despregaron equipos de limpeza para empezar a limpar o petróleo chegado ao litoral.
Xibraltar protexeu, entre outros espazos, as tomas de auga das súas plantas desalinizadoras con barreiras absorbentes supletorias.
O Departamento de Medio Ambiente recibiu informacións sobre un pequeno número de aves cubertas de petróleo, dentro da vixilancia que realiza para comprobar os danos provocados polo accidente.
Mentres se afronta o impacto, a investigación sobre o sinistro continúa. O capitán do graneleiro "VOS 35", detido onte, quedou hoxe en liberdade baixo fianza e coa prohibición de abandonar a colonia británica, segundo indicaron a EFE fontes próximas á investigación.
O presidente da Junta de Andalucía, Juanma Moreno, reclamou hoxe que se estableza un protocolo para actuar en casos como o do “VOS35”: “Por encima de disputas sobre territorialidade e de auga, o máis importante é que teñamos un protocolo establecido por se sucedese nun futuro un incidente desta natureza con consecuencias aínda máis graves”, dixo.
E Greenpeace chamou a atención sobre o que ocorrese se o metaneiro contra o que chocou o buque non estivese baleiro e levase "a bordo unha bomba climática", os 162.000 m3 de gas licuado (maioritariamente gas metano) que adoita levar, que "vertidos á atmosfera en caso de accidente, supoñerían un chapapote invisible" equivalente ás emisións de sete millóns de coches nun ano".
A organización ecoloxista criticou que o Estreito de Xibraltar, "unha zona que ten tantos espazos naturais preto", se expoña "a diario" ao "transporte de mercadorías perigosas" e sexa "basicamente a gasolina de baixo custo marítima".