A CNMC investiga a Repsol por encarecer o combustible ás gasolineiras independentes
A CNMC investiga a Repsol por encarecer o combustible ás gasolineiras independentes
A Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC) investiga a Repsol por aproveitar, presuntamente, a súa posición de dominio no mercado almacenista de hidrocarburos para encarecer o prezo do combustible adquirido polas gasolineiras independentes ou automáticas.
Tras coñecer este martes a noticia, Repsol rexeitou "rotundamente" o expediente aberto polo organismo, e asegurou que a compañía "non ten unha posición de dominio no mercado de carburantes español" e que "cumpre de forma estrita coa regulación en materia de competencia".
Nunha nota remitida esta mañá, a CNMC precisou que está a investigar a Repsol Comercial de Produtos Petrolíferos, Repsol Directo, Repsol Customer Centric, Solred, Campsa Estaciones de Servizo e Repsol por posibles prácticas anticompetitivas.
Segundo argumenta o organismo, Repsol, que está presente en toda a cadea de valor do proceso de produción e comercialización de combustibles para a automoción, "aproveitaría a súa posición de dominio no mercado almacenista" para ofrecer descontos adicionais en combustibles aos usuarios das súas gasolineiras, mediante aplicacións ou tarxetas de fidelización e pagamento.
E, doutra banda, encarecería o prezo que lle pagan terceiros competidores -estacións de servizo independentes- por adquirir o combustible no mercado almacenista.
Dada a posición de Repsol no mercado almacenista, estas condutas "suporían unha estratexia exclusionaria" fronte aos citados terceiros competidores, e ademais, erosionarían as marxes comerciais desas estacións de servizo e limitado a competencia na distribución retallista.
Repsol xustifica os seus descontos como "esforzo para axudar os seus clientes"
Pola súa banda, a multinacional española rexeitou "rotundamente" o expediente aberto pola CNMC, e insistiu en que "fixo un enorme esforzo para axudar os seus clientes a través de descontos". Todo co obxectivo de "facer fronte así ás subidas de prezos derivadas da guerra en Ucraína, con máis de 500 millóns de euros destinados a descontos nas súas estacións de servizo en España". Por iso, Repsol cre, en definitiva, que o organismo abriu un expediente sancionador "por unha medida dirixida a favorecer os consumidores".
A CNMC abre agora un período máximo de 24 meses para a instrución e resolución deste expediente, cuxa incoación non prexulga o resultado final da investigación.