Cae unha rede que exportou ilegalmente motos en desuso con ganancias de máis de 500.000 euros
Cae unha rede que exportou ilegalmente motos en desuso con ganancias de máis de 500.000 euros
Están investigados por delitos contra os recursos naturais e o medio ambiente, organización criminal, branqueo, falsidade documental ou contra os dereitos dos traballadores
A Garda Civil detivo 25 persoas implicadas no tráfico ilegal de residuos perigosos no marco dunha presunta organización que obtería máis de medio millón de euros da exportación ilegal, como vehículos de segunda man de motos e ciclomotores que estaban xa ao final da súa vida útil.
É a coñecida como operación Injini, desenvolta pola Unidade Central Operativa de Medio Ambiente (Ucoma) da Xefatura do Seprona, en que foron arrestadas 25 persoas, ás que se lles imputan delitos contra os recursos naturais e o medio ambiente, organización criminal, branqueo, falsidade documental ou contra os dereitos dos traballadores, entre outros.
No marco da investigación, dirixida polo Xulgado número 6 de Valdemoro (Madrid) e na que se investiga tamén cinco sociedades, os axentes verificaron que a trama criminal obtería un beneficio ilícito de máis de medio millón de euros.
Motos que ían para África, Italia, Portugal e Polonia
Segundo informou a Dirección Xeral da Garda Civil, a actividade da presunta organización desenvolvíase nun Centro Autorizado para o Tratamento de vehículos ao final da súa vida útil (CAT), que se dedica a xestionar correctamente os residuos para xerar o menor risco posible ao medio ambiente.
Os implicados servíanse dunha rede de empresas distribuídas por varias provincias en España e vinculadas á xestión destes vehículos, en concreto motos e ciclomotores, para "exportalas ilegalmente" como vehículos de segunda man a diversos países africanos, Italia, Portugal e Polonia.
A mecánica era a seguinte: adquiríanse a baixo prezo vehículos dados de baixa coa consideración de residuos perigosos para xestionalos como tal. Con todo, en lugar de descontaminalos e vendelos por pezas, eran exportados como vehículos de segunda man.
Transportábanse completos e, ao declaralos como efectos de segunda man, evitábanse as prohibicións de exportación para residuos perigosos e, ademais, aumentábase considerablemente a marxe de beneficios.
A investigación descubriu así mesmo unha presunta fraude a Facenda e un posible delito contra o dereito dos traballadores, xa que parte do persoal da empresa non tiña contrato e a maioría dos pagos facíanse en metálico e sen facturas.
Ademais, tiñan almacenados un elevado número de residuos perigosos en parcelas sen autorización.
Esta práctica irregular, sostén a Garda Civil, xeraría un alto nivel lucrativo aos presuntos integrantes dunha organización que os axentes, que chegaron a identificar activos por valor de 5 millóns de euros, que xa están baixo control xudicial, consideran "perfectamente organizada e xerarquizada".
No cumio estarían dous administradores da empresa, baixo as súas ordes dúas persoas dedicadas aos labores administrativos e de cobranza, e o terceiro chanzo estaría formado por dez operarios que manipulaban os residuos, eliminaban os números de bastidor e as placas de matrícula para que non puidesen ser relacionados co CAT tras a súa venda, nin co seu certificado de destrución, xa que algunhas motos proviñan de roubos.
Despois habería unha serie de clientes e transportistas que se ocupaban da adquisición e traslado destes vehículos ilicitamente, e unha rede de provedores que achegarían ao núcleo central case 300 toneladas de motos e ciclomotores ao final da súa vida útil, algunhas pertencentes á Forzas e Corpos de Seguridade, sen tratamento e sen autorización.
Nos rexistros interveuse preto de 4.000 euros en efectivo e unha máquina para contar billetes, ademais de varias armas e munición.