Publicador de contidos
Publicador de contidos

Galicia e Norte de Portugal únense para esixir investimentos que garantan o AVE Vigo-O Porto en 2032

Galicia e Norte de Portugal únense para esixir investimentos que garantan o AVE Vigo-O Porto en 2032

Numerosas institucións e entidades galegas e lusas adhírense a un texto do que se desmarca o Eixo Atlántico

G24.gal 02/07/2024 17:18 Última actualización 02/07/2024 17:36

O xefe do Executivo galego, Alfonso Rueda, e o presidente da Comisión de Coordinación e Desenvolvemento Rexional do Norte de Portugal, Antonio Cunha, subscribiron este martes en Valença un manifesto para esixir ante os seus respectivos gobernos investimentos e un calendario encamiñados a garantir a conexión de alta velocidade entre Vigo-O Porto en 2032.

"É unha infraestrutura prioritaria e vital para Galicia e para que sexa unha realidade é necesaria unha planificación, orzamentos e prazos concretos", dixo Alfonso Rueda.

Rueda lembrou que a raia entre Portugal e Galicia é a fronteira entre España e o país luso "con máis tráfico e máis relacións de todo tipo".

É por iso que a alta velocidade entre Portugal e Galicia xa foi considerada prioritaria en distintos cumes ibéricos entre España e Portugal.

Rueda non ocultou a súa "desconfianza" e preocupación en relación ao avance das obras da parte española, en tanto "non hai unha reserva orzamentaria suficiente" para acometer o Saída Sur de Vigo; e "tampouco hai avances significativos desde hai anos no tramo entre O Porriño e a fronteira portuguesa".

"Aínda estamos a tempo para esa data de 2032, pero xa non podemos perder tempo. Temos que ver realidades, publicacións de licitacións das obras e orzamentos. Se non empeza xa a haber movemento na parte española, será imposible. Por tanto, estou desconfiado, pero desexando confiar e recoñecer que esta vez as cousas se van facer ben", aseverou.

>No manifesto conxunto tamén se reclama unha mellora do coñecido como Tren Celta, que une Vigo co Porto.

Desde a comunidade galega adheríronse por agora ao manifesto as confederacións de empresarios de Galicia e das catro provincias; as deputacións de Lugo, Pontevedra e Ourense; a Federación Galega de Municipios e Provincias (Fegamp); as Agrupacións Europeas de Cooperación Territorial (AECT) Norte de Portugal, Río Miño e Chaves-Verín.

Tamén se uniron as universidades de Santiago e Coruña e os consellos sociais das tres universidades; o Consello Sindical Interrexional Galicia-Norte de Portugal; e a Fundación de Centro de Estudos Eurorrexionais (FCEER).

O Eixo Atlántico desmárcase

Pola súa banda, o secretario xeral do Eixo Atlántico, Xoán Vázquez Mao, tras conversacións co presidente do Eixo Atlántico, Luís Nobre, difundiu un comunicado no que informa de que a entidade se desmarca do manifesto e recusou a invitación de adherirse ao mesmo, ademais de cualificar de "propagandístico" o acto deste martes.

Entre outras cuestións, o Eixo Atlántico incide en que a conexión está "plenamente garantida" xa que o Goberno luso "cumpre todos os trámites no calendario previsto e mesmo analiza a posibilidade de adiantar os tempos na conexión Braga-Aeroporto Sá Carneiro por onde transcorrerá a nova liña".

Engade que, pola parte española, o Goberno desbloqueou "a saída sur de Vigo, atopándose o primeiro tramo, Vigo-O Porriño, en fase de elaboración do estudo informativo previo e, na actualidade, o Goberno tamén está "a adiantar os trámites do estudo informativo previo do tramo O Porriño-fronteira portuguesa".

"A Xunta de Galicia nunca apoiou a proposta desta conexión ferroviaria que o Eixo Atlántico propuxo ao Goberno de Portugal hai 6 anos", engade o comunicado, quen defende que a última vez que o Goberno galego "se implicou na conexión ferroviaria co Norte de Portugal foi na etapa de Agustín Hernández como conselleiro".

Ao seu modo de ver, o acto deste martes ten como "única finalidade" a de posicionarse para "reivindicar como propio un éxito e uns resultados xa garantidos e que son patrimonio de todos os colectivos". "Chama poderosamente a atención que este manifesto se produza tras o cambio de Goberno de Portugal e non se fixese cando António Costa impulsou e concretou esta conexión", agrega o Eixo Atlántico.

Finalmente, ademais de recoñecer os pasos dados tanto polo Goberno luso como polo español en relación a esta conexión, conclúe que o manifesto e o acto buscan "desviar a atención e enmascarar a inacción da Xunta naquelas infraestruturas da súa competencia e nas que non se fixo nada na última década".

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade