Navantia acorda a compra do estaleiro británico Harland & Wolff, o construtor do Titanic
Navantia acorda a compra do estaleiro británico Harland & Wolff, o construtor do Titanic
A operación valorada en 85 millóns de euros permitirá o mantemento duns mil empregos e está vinculada a un contrato para a construción de tres buques para a Mariña Real británica
O grupo de construción naval Navantia chegou a un acordo para a compra do estaleiro británico Harland & Wolff, o que salvará 1.000 empregos nas súas catro plantas no Reino Unido, anunciou este xoves o Goberno británico.
O Ministerio de Comercio indicou que, pola súa banda, mellorou as condicións dun contrato existente para a construción por parte destas dúas empresas de tres buques auxiliares para a Mariña Real, tal como se lle requiriu que a operación fose viable.
"O acordo é un importante voto de confianza no Reino Unido por parte de Navantia, que non só asegurará o futuro da construción naval no país, senón que protexerá 1.000 postos de traballo e atraerá futuros investimentos".
Os estaleiros Harland & Wolff ten sedes en Apledor, Inglatera, Methil e Arnish, en Escocia e Belfast, no Norte de Irlanda, coñecido por ser a instalación nas que se construíu o Titanic. A operación de compra por parte de Navantia valórase nuns 85 millóns de euros.
Harland & Wolff entrou en proceso de administración concursal no mes de setembro pasado, tras arrastrar perdas e ao non pode lograr financiamento para manter a actividade.
Esas dificultades poñían en perigo ese megacontrato por valor de 2.000 millóns de euros coa Mariña Real e no que participaba Navantia. A solución da compra por parte dos estaleiros españois salva esa operación e, polo momento, permite que a empresa británica manteña a actividade.
Navantia UK é o contratista principal do Programa FSS de construción deses tres barcos de 216 metros de eslora e 39.000 toneladas destinados á Real Frota Auxiliar para apoio loxístico ao Grupo do Portaavións da Royal Navy, en asociación coa empresa de deseño BMT e o estaleiro norirlandés.
Navantia di nun comunicado que o contrato para este programa valórase agora en ao redor de 2.000 millóns de euros e supón 1.600 empregos (directos, indirectos e inducidos) en España, grazas á participación do seu estaleiro en Puerto Real (Cádiz), ademais das instalacións de Harland & Wolff en Belfast e Appledore.
O acordo para a adquisición de Harland & Wolff, que se prevé que se complete en xaneiro, "é un importante voto de confianza no Reino Unido por parte de Navantia, que non só asegurará o futuro da construción naval no país, senón que protexerá 1.000 postos de traballo e atraerá futuros investimentos", dixo o ministro británico de Comercio, Jonathan Reynolds.
O pacto entre as dúas compañías, do cal non se deron detalles financeiros, asegura o futuro dos catro estaleiros de Harland & Wolff en Irlanda do Norte -onde se fundou en 1861-, Escocia e o condado inglés de Devon.
Isto débese a que Harland & Wolff declarouse insolvente o pasado setembro, despois de non obter nese momento o aval do Goberno para un préstamo por 200 millóns de libras (243 millóns de euros), segundo publicou Financial Times.
Este mesmo xornal dixo en novembro que Navantia negociaba co Executivo británico a ampliación en 300 millóns de libras (364 millóns de euros) do contrato para a construción deses tres buques auxiliares, a cambio de rescatar ao seu socio no proxecto.
O lendario estaleiro norirlandés, que entrou en administración concursal dúas veces nos últimos cinco anos, foi xunto a BMT un dos socios cos que a filial británica de Navantia se adxudicou un concurso que levou parte da fabricación das novas embarcacións aos seus estaleiros en Cádiz.