Puente acusa a Ryanair de "chantaxe" e de eliminar rutas pola negativa do Goberno á súa proposta "disparatada"
Puente acusa a Ryanair de "chantaxe" e de eliminar rutas pola negativa do Goberno á súa proposta "disparatada"
A aeroliña prometía un incremento de 800.000 asentos anuais a cambio de que se revertese o axuste das tarifas de Aena, de descontos masivos por novos pasaxeiros e de achegas locais e autonómicas
O ministro de Transportes di que atender a súa petición sería "desproporcionado e perigoso", ademais de "ilegal"

O Ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, afirmou este mércores que Ryanair eliminou 12 rutas e 800.000 asentos en aeroportos rexionais de España para este verán en resposta á negativa do Goberno e de AENA de aceptar unha proposta "disparatada" da aeroliña.
Así, nunha comparecencia na Comisión de Transportes do Congreso dos Deputados, Puente sinalou que a compañía xa anunciara que os recortes estaban motivados por esta negativa, pero sen facer público o contido concreto da proposta.
Por iso, o ministro explicou que a aeroliña irlandesa prometía un incremento de 800.000 asentos anuais entre 2025 e 2026 en 14 dos 32 aeroportos rexionais, un aumento condicionado a unha serie de descontos nas tarifas e apoio en territorios.
Por unha banda, pedían que se revertese o axuste das tarifas de AENA de 2024 en todos os aeroportos da rede e que houbese descontos "masivos nos aeroportos rexionais", onde, como lembrou Puente, xa existe un sistema de incentivos. En concreto, pedían un 50 % de desconto por cada pasaxeiro que mantivesen dun ano para outro e un 100 % de desconto por cada novo pasaxeiro que lograsen transportar durante un período de sete anos.
Ademais, esixía a achega de fondos públicos por parte de entidades locais e comunidades autónomas, algo fóra do alcance do Ministerio. Nesta liña, a aeroliña expuña unha dotación de 150.000 ao ano por cada ruta existente e 250.000 para cada nova ruta.
Puente recalcou que non é posible atender esta proposta. Ademais, defendeu o sistema de tarifas de AENA durante toda a súa intervención, alegando que as taxas son o elemento central da sustentabilidade económica a longo prazo.
"Atender á petición de Ryanair non só sería desproporcionado e perigoso para a sustentabilidade do sólido sistema aeroportuario español (...), senón que ademais sería ilegal dado o marco regulador existente en España, e chegaríase a considerar axuda de Estado por parte da Unión Europea", declarou.
Tamén criticou o modus operandi de Ryanair, que solicita "constantemente axudas" e retira avións "cando apenas existe unha marxe de reacción" por parte das competidoras, o que "podería encaixar nunha modalidade de chantaxe que o Estado español e o Goberno de España nin poden nin van aceptar".
Con todo, neste sentido, indicou que AENA xa identificou algunhas compañías aéreas que están dispostas a desenvolver novas rutas e cubrir o baleiro creado por Ryanair e asegurou que algúns dos aeroportos onde Ryanair elimina rutas xa teñen programado un aumento de prazas con respecto ao ano anterior.
Puente acusa a Ryanair de defender "a ruptura do modelo aeroportuario"
Noutro punto da súa intervención tamén sinalou que Ryanair preconiza abertamente a ruptura do modelo aeroportuario, o cal sería "unha barbaridade" e levaría a realizar achegas públicas financiadas polos contribuíntes españois, "usen ou non o avión".
"Esta intención de demoler o modelo aeroportuario en rede non busca senón dispoñer de interlocutores máis débiles", recalcou, engadindo que o que a baixo custo quere é que os xestores se preguen ás súas peticións.
Ademais, subliñou que esta pretendida demolición do sistema non faría máis que introducir inseguridade xurídica, o cal beneficiaría os accionistas da aeroliña en detrimento dos orzamentos públicos dos contribuíntes españois (AENA é nun 51 % propiedade do Estado) e dos accionistas de AENA, que teñen exactamente o mesmo dereito a obter dividendos que os accionistas de Ryanair.
Con todo, Puente concluíu defendendo que o sistema aeroportuario español se basea nun robusto esquema formado por AENA, os reguladores (CNMC) e as compañías aéreas a través de procesos de consulta, un sistema que considera "equilibrado e resiliente", que permitiu a AENA levar un ritmo de recuperación moi elevado tras a crise e ser a empresa coa sexta maior capitalización do país.